Merve Üzel Diyetisyen - Göbek Bölgesindeki Yağlardan Kurtulmanin Yollari

Merve Üzel  Diyetisyen

Göbek Bölgesindeki Yağlardan Kurtulmanin Yollari

Merve Üzel Diyetisyen

info@gizemkesli.com

Bir türlü göbek bölgesindeki yağlardan kurtulamayanlar acaba nerede hata yapıyorlar ? Yaz aylarının yaklaşması ile birlikte fazla kilolardan kurtulmanın yolları aranmaya başlandı. O zaman gelin yapmanız gerekenleri gözden geçirelim;

1. SÜT ÜRÜNLERİ TÜKETİN

Günlük olarak yeterli miktarda süt ürünleri tüketilmediğinde yağ hücresi üretimini arttıran kalsitrol hormonunun üretimi artıyor. Bu hormonun dengede kalması için vücudunuza yeterli miktarda kalsiyum almanız gerekiyor. Kalsiyumun en güzel kaynağı da süt ürünleridir. Gün içerisinde kaymaksız yoğurt, kefir, süt, ayran gibi süt ürünlerini kontrollü bir şekilde tüketebilirsiniz.

2.BASİT ŞEKERİ HAYATINIZDAN ÇIKARIN

Karın bölgesindeki yağlanmayı önlemenin ilk kuralı basit karbonhidratlardan uzak durmaktır. Basit karbonhidratlar kan şekerinizde dalgalanma yaratarak ani açlık krizlerine neden olur. Böylece gereğinden daha fazla yemek yemiş olursunuz. Aldığınız her fazla kalori size yağ olarak geri dönecektir. İşlenmiş şekerden yapılmış pastalar,kekler, şekerlemeler ve şeker içeriği yüksek meşrubatlar, gazlı içecekler yerine şeker ihtiyacınızı doğal şeker olan meyvelerden sağlayın. Gün içerisinde porsiyon kontrolüne dikkat etmek şartıyla hem taze meyve hem de kuru meyve tercih edebilirsiniz.

3.YETERLİ MİKTARDA PROTEİN ALDIĞINIZDAN EMİN OLUN

Sabah kahvaltınızda mutlaka yumurta tüketin. Güne sağlıklı bir kahvaltı ile zinde başlayın. Diğer öğünlerinizin birinde protein kaynağı olan et, tavuk, hindi, balık ve kurubaklagilleri mutlaka tüketin. Protein hem tokluk hissi sağlar hem kilo verme sürecinizi destekler.

4. BOL SU İÇİN

Su içmek için susamayı beklemeyin. Günde en az 2,5 litre su tüketmeye özen gösterin. Sıvı ihtiyacınızı ancak suyla giderebilirisiniz gün içerisinde tükettiğiniz çay kahve sıvı ihtiyacınızı karşılamamakla birlikte ödem sorunu yaşamanıza sebebiyet verir. Özellikle yaz aylarında terle birlikte sıvı kaybı daha fazla olur. Yaz aylarında su içiminizi en az 2 bardak arttırın.

5. HAREKETE GEÇİN

Bölgesel yağlar ile başa çıkmada egzersiz şarttır. Sağlıklı beslenme egzersizle desteklendiği zaman göbek bölgesindeki yağların oluşumunun önüne geçmiş olursunuz. Haftada 2 defa 45 dakika tempolu yürüyüşler ve haftanın diğer 2 günüde bisiklet gibi karın kaslarınızı çalıştıran egzersizleri hayatınıza mutlaka ekleyin.

—  Diyetisyen Merve ÜZEL

—  GİZEM KEŞLİ BESLENME VE DANIŞMANLIK MERKEZİ

—  İLETİŞİM : 0530 441 68 98

—  E MAİL: info@gizemkesli.com

—  ADRES: Heykel Meydanı Finansbank Üstü Kat:3 Çorlu / Tekirdağ

 

Yazı 523 kez okundu

Merve Üzel Diyetisyen Köşe Yazıları