Merve Üzel Diyetisyen - Diyette Doğru Bilinen Yanlişlar

Merve Üzel  Diyetisyen

Diyette Doğru Bilinen Yanlişlar

Merve Üzel Diyetisyen

info@gizemkesli.com

POPÜLER DİYETLER HIZLI  ZAYIFLATIR -YANLIŞ

Sağlıklı kilo vermek moda gibi değişkenlik göstermez. Söz konusu sağlığımız olduğu zaman bir adım geride durup düşünmek gerekiyor. Zayıflama programlarında yeterli ve dengeli beslenerek kaloriyi kontrollü bir şekilde düşürmek esastır. Diyet kişinin kan tahlilleri, varsa kronik hastalıklarına ve yaşam tarzına uygun hazırlanan ömür boyu sürdürülecek olan beslenme tarzıdır. Tek yönlü beslenmeye dayanan Karatay diyeti,  Dukan diyeti, Alkali diyet, Paleo diyeti gibi katı diyetler, tartıda işe yarıyormuş gibi gözükse de, tartı tek başına belirleyici değildir. Kilo vermekten ziyade bu kilo kaybının yağ kitlesinden olması önemlidir. Normal yaşantınıza döndüğünüzde popüler diyetlerle verdiğiniz kiloları fazlasıyla geri alabileceğinizi aklınızdan çıkarmayın.

DİYET YAPARKEN MEYVE TÜKETİLMEMELİDİR. - YANLIŞ

Meyvelerden korkulmasının sebebi şeker içermeleridir. Fakat bizim şekeri suçlamadan önce doğru ve yanlış şeker kaynaklarını tanımamız gerekiyor. Şeker denildiğinde akıllara ilk beyaz şeker gelir. Özellikle tatlılarda, şekerlemelerde ve meyve sularında kullanılan bu tip şeker; şeker kamışının işlenmesiyle elde edilir.Bu tarz şekerler kan şekerini aniden yükseltir. Vücudunuz yükselen bu şekeri dengelemek için daha çok insülin hormonu salgılar. Bu da yediklerinizin yağa dönüşmesine neden olur.Meyve  yediğinizde ise kan şekeriniz hızlı değil , yavaşça yükselir. Bu nedenle yağa dönüşme riski daha azdır. Tabiki porsiyon kontrolü meyvede de önemlidir. Kan şekerini yavaş da yükseltse aşırı tüketilmesi halinde çok fazla salgılanan insülin hormonu yüzünden yine yağlanma sorunuyla karşılaşabilirsiniz.

AKŞAM 18:00 DAN SONRA BİR ŞEY TÜKETİLMEMELİDİR. -YANLIŞ

Her bireyin yaşam tarzı farklıdır. Sabah uyanma saati ve akşam uyuma saati iş saatlerine değişkenlik gösterebilir.Örneğin 3 vardiya çalışan  fabrika personelleri , hostes ve pilot gibi uçuş görevlileri,  nöbet tutan sağlık görevlileri için 18.00 dan sonra bir şey yememek imkansızdır.  Uzun süreli açlıklar sağlık açısından risklidir. Bu yüzden akşam 22:00 da uyuyan bir kişi için bu kural doğru olurken 00:00 da uyuyan bir kişi için maalesef yanlıştır. Diyetler bireye özgüdür ve onun günlük yaşantısına uyum sağlamalıdır.

LİGHT ÜRÜNLER KALORİSİ DÜŞÜK OLDUĞUNDAN İSTENİLDİĞİ KADAR YENİLEBİLİR. - YANLIŞ

Light ürünler sıfır kalorili yiyecekler değildir. Yağ miktarı azaltıldığı için kalorileri de azalmış olur. Bu ürünlerde belirli miktarda kalori içerdiği için sınırsız tüketebileceğimiz düşüncesi kesinlikle yanlıştır.

DİYET YAPARKEN EKMEK ASLA TÜKETİLMEMELİDİR. -YANLIŞ

Diyette ekmek tüketebilirsiniz.Fakat burada  dikkat edeceğiniz  2 nokta vardır .Bunlardan birisi ekmeğin çeşidi diğeri ise günlük tüketim miktarınızdır. Tam buğday, tam tahıl ve çavdar unundan yapılmış ekmekleri günlük almanız gereken kaloriye uygun miktarda beslenmenizde bulundurabilirsiniz.

Diyetisyen Merve ÜZEL

GİZEM KEŞLİ BESLENME VE DANIŞMANLIK MERKEZİ

İLETİŞİM : 0530 441 68 98

E MAİL: info@gizemkesli.com

ADRES: Heykel Meydanı Finansbank Üstü Kat:3 Çorlu / Tekirdağ

 

 

Yazı 517 kez okundu

Merve Üzel Diyetisyen Köşe Yazıları