Merve Üzel Diyetisyen - Karaciğer Yağlanmasini Nasil Yenebiliriz?

Merve Üzel  Diyetisyen

Karaciğer Yağlanmasini Nasil Yenebiliriz?

Merve Üzel Diyetisyen

info@gizemkesli.com

Karaciğer vücudumuzdaki en büyük organ olması ile birlikte, yağların sindirimi, enerji depolanması ve vücudun toksinlerden arındırılması gibi pek çok hayati görevlere sahiptir. Beslenmedeki hatalar, alkol tüketimi ve hareketsiz yaşam karaciğer yağlanması riskini arttırır. Özellikle çocukluk döneminden bu yana kilo problemi yaşayan bireylerde karaciğer yağlanması ve bu durumun yol açacağı diğer hastalıklara yakalanma riski oldukça yüksektir.

Peki karaciğer yağlanması olan bireyler hangi besinleri tüketmelidir ?

1)Kırmızı ve mor renkli meyveler ve sebzeler; Başta domates, karpuz, kırmızı biber ve kızılcık olmak üzere kırmızı renkli sebze ve meyveler güçlü antioksidan olan likopen ve C vitaminini bolca bulundurur. Aynı şekilde yaban mersini, mor üzüm, böğürtlen, koyu mor renkteki kiraz gibi mor meyveler antioksidan kaynağıdır. Antioksidan açısından zengin olan sebze ve meyvelerin tüketilmesi meydana gelmiş olan karaciğer fonksiyon bozukluklarını gidermektedir.

2)Kurubaklagiller; Nohut, kurufasulye, börülce ve yeşil mercimek gibi kurubaklagiller hem protein ve lif açısından zengindir hem de doymuş yağ oranı çok düşüktür. Bu nedenle kurubaklagillere karaciğer dostu besinler diyebiliriz. Karaciğer yağlanması problemi yaşayan bireyler mutlaka haftada 2 defa kurubaklagil tüketmelidirler.

3)Zencefil; Oldukça lifli bir yapıya sahip olan zencefil, karaciğerden toksinlerin atılmasına yardımcı olur.

4)Deve dikeni; Karaciğer hücrelerinin yenilenmesine yardımcı olur. İçeriğindeki silimarin denilen etken madde sayesinde karaciğer hücreleri için faydalıdır.

5)Sülfür içeren sebzeler; Soğan, sarımsak ve lahana gibi sülfür içeriği yüksek sebzeler karaciğeri temizler. Gıdalar, çevresel faktörler ve ilaçlar yoluyla vücuda giren kimyasallardan kurtulmanızı sağlar. Ayrıca enginar ve hindiba karaciğer sağlığında önemli yere sahiptir.

6)Taze balık; Vücudumuz için omega 3 ün en iyi kaynağı taze balıklardır. Taze balıklar içinde ise en yüksek miktarda omega 3 ü somon balığı içerir. Omega 3 , kolesterol ve trigliserit seviyelerinin istenilen düzeyde tutulabilmesi için oldukça önemlidir. Karaciğer sağlığı için haftada 2 defa balık tüketmeye özen gösterilmelidir.

7)Baharatlar; Toz zerdeçal, nane karaciğer sağlığı için faydalıdır. Özellikle toz zerdeçalın toksin atma özelliği sayesinde karaciğer yağlanmasında tercih edilmesi faydalı olmaktadır. Sabah ve akşam 1 tatlı kaşığı bal ev toz zerdeçalı karıştırarak macun haline getirip tüketmek vücuttan toksin atılması için oldukça faydalıdır.

 

Yazı 250 kez okundu

Merve Üzel Diyetisyen Köşe Yazıları