Merve Üzel Diyetisyen - Son Zamanlarin En Popüler Besini Chia ..

Merve Üzel  Diyetisyen

Son Zamanlarin En Popüler Besini Chia ..

Merve Üzel Diyetisyen

info@gizemkesli.com

Chia tohumu Meksika' da yetişen bir adaçayı çeşidinin tohumudur.

Bir tanecik, minicik chia tohumunun % 34’ü diyet lifi, % 20’si protein, % 25’i yağlardan, bu % 25’lik yağ diliminin de çoğu omega-3 yağ asitlerinden oluşuyor. Doymuş yağ oranı ise düşüktür. En iyi omega-3 kaynağı olarak bilinen somon ve keten tohumundan daha fazla omega-3 içermektedir. Omega-3 bakımından zengin olduğu için zihinsel sağlığınızı, beyin fonksiyonlarınızı destekler.

İçerdiği yüksek lif oranı sayesinde;

Sindirim sistemi dostu olan Chia tohumu, kabızlık gibi sorunları da önlemede etkilidir. Kan şekerinin hızlı bir şekilde yükselmesi ya da düşmesini önler.

CHIA TOHUMU ZAYIFLATIR MI ?

ABD’de yapılan bir araştırmada beden kitle endeksi 25’in üzerinde olanlara 12 hafta süresince normal diyetlerine günde 50 gram chia tohumu verilmiş. Bu süre sonunda yapılan değerlendirmelerde chia tohumu verilen bireylerde kan lipit değerlerinde veya kilo verdirici etkisi ile ilgili belirgin bir azalma tespit edilmediği bildiriliyor. Tokluk süresini uzattığına dair veriler olsa da, bilim adamları tok tutma etkisinin lif içeriğine bağlı olduğunu, bunun diğer besinlerle de sağlanabilineceğini düşünmektedir.

Günlük 48 gramın üzerinde alınması “yüksek omega-3 içeriğinden dolayı kan sulandırıcı etkisi özelliğiyle kan basıncında düşüş ve kanamalara, bazı kişilerde alerjik reaksiyonlara ve sindirim problemlere neden olabilmektedir

CHIA TOHUMU NASIL TÜKETİLİR ?

Chia tohumu genellikle çiğ olarak tüketilir. Salataya, yoğurda, çorbalara ve smoothie’lere baharat ekler gibi ekleyip doğrudan tüketebilirsiniz.

Chia tohumunun en önemli özelliği, sıvı bir gıdanın içine koyulduğunda ve bekletildiğinde, içeceğin jölemsi bir kıvam almasını sağlamasıdır. Yoğurtla karıştırıldığı zaman 2 saat bekledikten sonra tüketilmelidir. 

MUZLU KAKAOLU CHIA PUDİNGİ

¢  1 muz

¢  1 tatlı kaşığı kakao

¢  1 su bardağı süt (badem ya da soya sütü de kullanabilirsiniz)

¢  3 yemek kaşığı chia tohumu

¢  Muz, kakao ve sütü blender’dan geçirin, daha sonra chia tohumlarını ekleyin. Karışımı yarım saatte bir kaşıkla karıştırmak suretiyle, 4-5 saat kadar buzdolabında bekletin.

¢  İyice jöle kıvamına geldikten sonra pudinginizi kaselere veya kuplara doldurun, meyve, tarçın vs ile süsleyip tüketin.

 

 

Yazı 1251 kez okundu

Merve Üzel Diyetisyen Köşe Yazıları