Merve Üzel Diyetisyen - Yüksek Kolesterol Problemi Yaşayanlara Altin Değerinde Bilgiler

Merve Üzel  Diyetisyen

Yüksek Kolesterol Problemi Yaşayanlara Altin Değerinde Bilgiler

Merve Üzel Diyetisyen

info@gizemkesli.com

Kalp hastalıkları dünyada olduğu gibi ülkemizde de ölüm nedenleri arasında başlarda gelmektedir. Kalp hastalıklarında, yüksek kolesterol oldukça büyük rol oynamaktadır. Yüksek kolesterole karşı ilk seçenek ise diyet ve yaşam tarzı değişikliğidir.

Kolesterol Yüksekliğinde rol oynayan faktörler nelerdir?

Yanlış besin seçimi, hareketsiz yaşam ve fazla kilolar kolesterol yüksekliğinin en belirgin nedenleri arasındadır.

Tüketilen besinlerin çeşidi ve alkol tüketiminin sık olması da kolesterolün yüksek olmasının nedenleri arasındadır.

Özellikle doymuş yağdan zengin olan kırmızı et, sosis, salam, sucuk, tam yağlı peynirler, tereyağı, kaymak, kek ve poğaça gibi hamur işlerinin tüketiminin fazla olması kolestetol yükselmesine neden olan faktörlerdendir.

Ailede kalp hastalığının bulunması da kolesterolün yüksek olmasının ihtimalini artırır. Yakın çevrenizde kolesterol problemi olan kişiler varsa kilonuz normal olsa da kolesterol değerleriniz yükselebilir. Bu durumda beslenmenize dikkat ederek aynı zamanda düzenli olarak kolesterol değerlerinize baktırmalısınız.

KOLESTEROLÜ DÜŞÜRMEYE YARDIMCI BESİNLER VARMIDIR?

·         Ceviz; Kolesterolü düşürmek için halk arasında çeşitli formüller uygulanır. Bunların arasında cevizde baş sırada geliyor. Cevizin yararları çeşitli bilimsel çalışmalar ile desteklenmektedir.  Bir tam cevizi, kırdıktan hemen sonra bir bardak su içerisinde bir gece bekleterek sabah aç karnına bardaktaki sarı renkli suyu içip, tanelerini de tüketebilirsiniz.

·         Balık; Soğuk denizlerde yaşayan balıklar daha zengin omega-3 içeriğine sahiptir.  Somon, uskumru, levrek gibi soğuk deniz balıkları yüksek kolesterol ve kalp hastalıklarında tüketilmesi gereken besinlerdendir.

·         Badem; Kuru yemişler arasında çözünmeyen lif içeriği bakımından en zengin olanı bademdir. Bu nedenle uzun süre tokluk sağlamasının yanı sıra besinlerdeki kolesterolün emilimini engeller.

·         Zerdeçal; Yapılan çalışmalarda kötü kolesterolü (LDL) ve total kolesterol seviyelerini düşürdüğü bilinmektedir.

·         Aspir çiçekleri; Aspir bitkisinin çiçekleri 5 dakika kaynatılarak çay haline getirilip tüketildiğinde iyi huylu kolesterol (HDL) seviyelerinde artışa ve total kolesterol seviyelerinde belirgin düşüşe sebep olur. Demlenen aspir çayı günde 2 defa yemeklerden yarım saat önce aç karnına içilmelidir.

Yazı 504 kez okundu

Merve Üzel Diyetisyen Köşe Yazıları