Merve Üzel Diyetisyen - Açlik Krizleri İle Nasil Başaçikabiliriz ?

Merve Üzel  Diyetisyen

Açlik Krizleri İle Nasil Başaçikabiliriz ?

Merve Üzel Diyetisyen

info@gizemkesli.com

1) LİF TÜKETİMİNİ ARTTIRIN

Günlük  almanız gereken lif miktarının altına düştüğünüzde, hem daha sık acıkırsınız hem de kabızlık şikayetleri yaşarsınız. Kilo verme vermenizin hızlı olması için sağlıklı çalışan bağırsaklar şarttır. Bağırsaklarınız ne kadar iyi çalışırsa kilo verme süreciniz o kadar hızlanmış olur. Lifli gıda tüketimini arttırmak için ekmeği hayatınızdan tamamen çıkartmayın. Tam buğday, tam tahıl veya çavdar unundan yapılmış ekmekleri porsiyon kontrolüne dikkat ederek tüketin. Günlük lif ihtiyacınızı karşılayabilmek için;  taze meyveleri her gün tüketmeye özen gösterin, öğünlerinizde sebze yemeği ve salataya yer verin, haftadda en az 2 defa kurubaklagil ( nohut, kuru fasulye,yeşilmercimek, barbunya vb )  tüketin.

2)DUYGUSAL AÇLIK İLE FİZYOLOJİK AÇLIĞI KARIŞTIRMATIN

Kan şekerinizin düşmesine bağlı olarak ortaya çıkan açlık fizyolojik açlıktır. Fizyolojik açlıkta mide tarafından beyne yeme sinyalleri gönderilir ve yavaş yavaş acıkma hissi oluşur. Yemeği yedikçe doygunluk hissi oluşmaya başlar. Duygusal açlıkta ise kişi stres,üzüntü gibi duygusal etmenleri bastırmak için yemeğe eğilim gösterir ve tercih edilen besinler fizyolojik açlıktaki gibi yaşamı sürdürmek için gerekli olan gıdalar yerine karbonhidrat ağılıklı gıdalardır. Duygusal açlık fizyolojik açlık gibi yavaş yavaş orta çıkmaz bir anda ortaya çıkar. Gerçekten aç olduğunuz için mi yiyorsunuz yoksa yemek yiyerek bir şeyleri çözmeye mi çalışıyorsunuz kendinizi sorgulayın. Gereksiz tükettiğiniz besinlerin size katacağı artıları ve eksileri düşünerek duygusal açlığınızla başa çıkmalısınız.

3)SUSUZLUK İLE AÇLIK HİSSİNİ BİR BİRİNDEN AYIRIN

Bazen açlık duygusu ile susuzluk duygusu birbirine karışabilir. Tüm öğünlerinizi düzenli tükettiğiniz halde öğün saatiniz gelmeden acıktıysanız 1 bardak su veya  1 bardak tarçınlı bir bitki çayı için ve bir müddet bekleyin. Eğer açlığınız geçiyorsa vücudunuzun besinlere değil suya ihtiyacı var demektir.

4)ÖĞÜN ATLAMAYIN

Güne mutlaka kahvaltı ile başlayın. Gün içerisinde 3 ana öğün mutlaka yapın. Ara öğünlerinizi ise uyanış ve yatış saatlerinize göre , her öğününüz arasında 3 saat olacak şekilde ayarlayın .Böylece kan şekerinizi dengede tutmuş olacaksınız .Kan  şekeriniz ne kadar dengeli olursa o kadar açlık  / tatlı krizi yaşarsınız.

 5) YEMEKLERİ YAVAŞ VE İYİCE ÇİĞNEYEREK TÜKETİN

Tokluk hissi ilk lokma ağzınıza girdikten yaklaşık 11-13 dakika sonra oluşmaya başlar. Uzun süre aç kaldıktan sonra hızlı bir şekilde yemeğinizi yediğiniz zaman, doygunluk hissi oluşana kadar gereğinden fazla yemek yemiş olursunuz. Bu da ekstra kalori almanıza neden olur ve kilo almanız kolaylaşır. Yemek yerken lokmalarınızı iyice çiğnemeniz hem yeme sürenizi uzatarak tokluk hissinizi arttırır hem de sindiriminizi kolaylaştırır, hazımsızlık şikayetlerini azaltır.

 

—  Diyetisyen Merve ÜZEL

—  GİZEM KEŞLİ BESLENME VE DANIŞMANLIK MERKEZİ

—  İLETİŞİM : 0530 441 68 98

—  E MAİL: info@gizemkesli.com

—  ADRES: Heykel Meydanı Finansbank Üstü Kat:3 Çorlu / Tekirdağ

Yazı 301 kez okundu

Merve Üzel Diyetisyen Köşe Yazıları