Merve Üzel Diyetisyen - Diyet Süreci Ve Tatil Nasil İşliyor ?

Merve Üzel  Diyetisyen

Diyet Süreci Ve Tatil Nasil İşliyor ?

Merve Üzel Diyetisyen

info@gizemkesli.com

Yılın yorgunluğunu atmak ve iş temposuna hem bedenen hem de ruhen dinlenmiş olarak geri dönmek için hemen hemen herkes tatil planı yapıyor. Tatilde de diyetle mi uğraşacağım diyenler olduğu gibi, ideal kilosunu korumak veya hedeflediği ideal kiloya ulaşmak adına başladığı diyetin devamlılığını sağlamaya çalışanlar da var. Hal böyle olunca diyetin devamlılığını sağlamaya çalışanların da bir takım endişeleri var. Acaba diyetimi bozar mıyım? Acaba kilo alır mıyım? Kilo alırsam vermekte zorlanır mıyım? gibi bir takım sorular kafalarını meşgul ediyor. Peki bu durumda neler yapılabilir?

1)GÜNE MUTLAKA KAHVALTI İLE BAŞLAYIN; 

Kahvaltı bizim için altın değerinde bir öğündür. Güne hem enerjik başlamak hem de sonrasındaki öğünleri dengeli planlayabilmek için kahvaltı şarttır.  Tatilde işe gittiğiniz tempodaki gibi erken uyanamadığınız için diyetinizdeki öğünlerin saat planlamasını ona göre yapmalısınız. Örneğin geç kahvaltı yaptığınız için öğle yemeği yerine 2 tane ara öğün yapın. İlk ara öğününüz taze meyve, kuru meyve, süt, kefir, ayran veya çiğ badem, çiğ fındık gibi kuru yemişler olabilir. İkinci ara öğününüz ikindi saatlerine denk geleceği için daha güçlü ve doyurucu bir seçim olmalıdır. Çünkü midenin en fazla asit ürettiği saatler ikindi saatleridir ve en çok açlık hissi bu aralıkta yaşanır. Burada tam buğday, tam tahıl, çavdar ekmeğinden yapılmış sandviç veya tost ya da yoğurtlu semizotu salatası, yoğurtlu fırınlanmış sebzeler tercih edebilirsiniz. Porsiyon miktarları ise günlük almanız gereken kalori miktarına göre kişiden kişiye değişiklik gösterir.

2)YEDİKLERİNİZDEN ÇOK İÇTİKLERİNİZ ÖNEMLİ; 

Tatilde sadece yediklerinize dikkat ederseniz döndüğünüzde tartı sonucu sizi şaşırtabilir. Yedikleriniz kadar içtikleriniz de önemlidir. Asitli ve gazlı içecekler, meyve suları, krema ve fruktoz şurubu içeren kahveler ve alkol vücut için basit enerji kaynaklarıdır. Kolayca enerjiye dönüşen bu içecekler günlük alınan toplam enerjiyi gereğinden fazla arttırır. Fazla enerji de hızlı bir şekilde yağ olarak depo edilir. Bu içecekler yerine sade maden suyu, kefir, ayran veya ev yapımı düşük kalorili limonataları tüketmeye özen gösterin. Tüm bunların yanında suyunuzu içmeyi kesinlikle aksatmayın.

3)GİDİLEN YERLERDEKİ YÖRESEL LEZZETLER;

Dikkat edilmediğinde sizi en çok yoldan çıkarabilecek ve diyet sürecinizi sekteye uğratabilecek faktör, gidilen yerlerin yöresel ve bol kalorili lezzetleridir. Peki bu lezzetli yemeklerden hiç mi yemeyeceğiz ? Bu noktada çözüm hiç yememek değil, porsiyon kontrolü yapabilmektir. Yemeğinizi beraber gittiğiniz kişi ile bölüşebilir siniz. Hiç yememektense kontrollü tüketmek çok daha faydalı olacaktır.

Yazı 256 kez okundu

Merve Üzel Diyetisyen Köşe Yazıları