Merve Üzel Diyetisyen - Kilo Veremiyorsaniz Kabizliği Hafife Almayin

Merve Üzel  Diyetisyen

Kilo Veremiyorsaniz Kabizliği Hafife Almayin

Merve Üzel Diyetisyen

info@gizemkesli.com

Kabızlık bir sindirim sistemi problemidir. Sindirim sisteminiz yani bağırsaklarınız iyi çalışmıyorsa, haftada 2 defadan az tuvalete çıkıyorsanız kabızlık problemi yaşıyorsunuz demektir. Bu şikayetleriniz 10 günden fazla sürüyor ise mutlaka bir doktora görünmelisiniz. Kilo verme sürecinde kabızlık hafife alınacak bir durum değildir. Sindirim sisteminiz ne kadar iyi çalışırsa kilo vermeniz de o kadar hızlı olur.

KABIZLIĞI TETİKLEYEN YİYECEKLER NELERDİR ?

Muz ve leblebi gibi gıdalar kabızlık problemi yaşamanıza neden olabileceği gibi, var olan kabızlık şikayetinizin de şiddetini arttırır.

·         BEYAZ EKMEK; Lif oranı işlenme sırasında iyice düşürülmüş olan beyaz ekmek kabızlık şikayetlerinizin artmasına sebep olur, beyaz ekmek yerine tam buğday, tam tahıl, çavdar unundan yapılmış ekmekleri tercih ettiğiniz zaman aldığınız lif miktarını arttırdığınız için  kabızlık şikayetleriniz hafifler.

·          HAMUR İŞİ YİYECEKLER; Çok fazla hamur işi ağırlıklı beslenen kişiler sulu yemek yiyen kişilere göre daha sık kabızlık problemi yaşarlar bunun nedeni de hamur işi gıdaların lif açısından daha fakir olmasıdır.

PEKİ NASIL BESLENMELİYİZ ?

·         Lif alımınızı arttırın. Lif açısından zengin besinler, tam buğday, tam tahıl, çavdar unundan yapılmış ekmekler, sebzelerden özellikle brokoli, pırasa ve brüksel lahanası lif açısından oldukça zengindir. Kurubaklagillerden nohut, fasulye, mercimek ve  taze meyvelerden; armut, ananas, erik, kayısı ; kuru meyvelerden, kuru kayısı ve kuru erik yüksek miktarda lif içerdiklerinden dolayı kabızlık şikayetlerinizi hafifletir.

·         Bol su tüketin. Su sadece kilo vermede ve yağ yakımında rol almaz, bağırsaklarınızın da çalışması  için gereklidir. Sıvı ihtiyacınızı gazlı içecekler, çay ve kahveden değil direk suyun kendisinden karşılayın.

·         Probiyotik kullanın. Probiyotikler bağırsaklardaki yararlı bakteri sayısını arttırarak bağırsaklarınızın daha düzenli çalışmasını sağlar. Devamlı bir kabızlık probleminiz varsa probiyotikler bağırsak ortamınızı onararak bağırsaklarınızın kendi kendine çalışmasını kolaylaştırır ve daha kolay tuvalete çıkmanızı sağlar.

·         Harekete geçin. Bağırsaklarınızın ve sindirim sisteminizin düzenli çalışması için mutlaka egzersiz yapın. Özellikle yürüyüş bağırsak faaliyetlerini hızlandıran en önemli egzersiz çeşididir. Her gün yapılacak 30 dakikalık yürüyüş sayesinde düzenli tuvalete çıkabilirsiniz.

 

Diyetisyen Merve ÜZEL

GİZEM KEŞLİ BESLENME VE DANIŞMANLIK MERKEZİ

İLETİŞİM : 0530 441 68 98

E MAİL: info@gizemkesli.com

ADRES: Heykel Meydanı Finansbank Üstü Kat:3 Çorlu / Tekirdağ

Yazı 536 kez okundu

Merve Üzel Diyetisyen Köşe Yazıları