Merve Üzel Diyetisyen - Sağlıklı Zayıflamanın 3 Altın Kuralı

Merve Üzel  Diyetisyen

Sağlıklı Zayıflamanın 3 Altın Kuralı

Merve Üzel Diyetisyen

info@gizemkesli.com

Sağlıklı beslenmenin amacı ; bağışıklık sisteminizi  desteklemek, bağırsak sağlığınızı düzenlemek ve vücuttaki tüm organların düzgün çalışmasını sağlamaktır.

Sağlıklı beslenme de altın kural çeşitliliktir. Günlük besin tüketiminde; Et, süt, sebze, meyve, tahıllar ve yağlı yiyecekler  yeterli ve dengeli miktarda bulunurken, bir birini tamamlayacak şekilde kullanılmalıdır. Bu denge günlük olarak sağlanmaya çalışılırken aynı zaman da öğünlerde de çeşitlilik önem taşır. Örneğin sebze yemeği varsa menüde salata yerine yoğurt tüketimi önceliklidir.

1.BESİNLERİN SİNERJİK ETKİSİ ÖNEMLİ!

Besinlerin sinerjisi, birlikte tüketildiğinde tek başına tüketilmesinden daha fazla etki göstermesi şeklinde tanımlanabilir. Doğru besinler bir arada tüketildiğinde vücutta sinerjik etki oluştururlar ve böylece yararları artar. Örneğin C vitamini demirin vücutta emilimini kolaylaştırır.Demir içeren gıdalardan olan kırmızı et,yanında bol yeşillikli bir salata tüketilmesi  halinde sinerjik etki yaratır ve böylece demirin emilimi artar. Yanlış besinler ise bir arada tüketildiğinde emilim azalır.Örneğin kuru üzüm gibi  demir içeren gıdaların yanında  çay ve  kahve gibi demiri yok eden maddelerin tüketimine dikkat edilmesi gerekir.

2.TEK ÇEŞİT BESLENME Mİ ASLA!

Bağırsak sağlığınız için günlük beslenmenizde tüm besin gruplarından yeterli miktarda tüketmeniz gerekiyor.Unutmayın ki bağırsaklarınız ne  kadar düzenli çalışırsa, o kadar rahat kilo kaybedersiniz! Tek yönlü beslenme ile yeterli lif alımını ya sağlayamazsınız ya da olması gerekenden çok fazla lif almış olursunuz.Bu da beraberinde  kabızlık veya ishal şikayetlerini getirir.

Devamlı  tek çeşit beslenme bağırsaklarınızda bulunan yararlı bakterilerin azalmasına neden olur. Böylece zamanla bağırsak hareketleriniz azalır ve bu da beraberinde kabızlığı getirir. Uzun süreli kabızlık; hemoroid, kalın bağırsak ülserleri ve kolon kanseri gibi hastalıkların  habercisidir.

Tek çeşit beslenmede lif alımı çok fazla olursa bu da  ishal olmanıza neden olur. Evet tartıda kilonuz çabuk düşer ama ishal vücudunuzun hızla su kaybetmesine , vitamin – mineral kayıplarına , saç dökülmelerine ,  devamlı uyku haline ve halsizliklere neden olur. 

3.ÇAY VE KAHVE  MASUM MU?

Kahve ve çay gibi içeceklerin günde toplam 4 bardaktan fazla içilmesi vücutta fazla su tutulmasına neden olur. Biz buna halk arasında “ ödem “ diyoruz. Çay ve kahveyi şekersiz içmeniz size sınırsız içme hakkını vermiyor ne yazıkki .  Ödem sorunuyla uğraşmamak için bunların da kontrollü bir şekilde tüketilmesi gerekir. Çünkü içtiğiniz her 1 bardak çay veya kahve vücudunuzdan 1 BARDAK SU  kaybettirir!

Kahve ve çay tüketimi ile birlikte su tüketimine de dikkat etmek gerekir, aksi halde vücut susuz kalmış olur. Kilonuzu 33 ile çarptığınızda günlük almanız gereken su miktarını mililitre cinsinden hesaplamış olursunuz. Su tüketimi olması gerekenden daha az olduğu zaman vücudunuz yediklerinizi YAĞ olarak depolamaya başlar. Yani aynı yiyecekleri yiyerek daha hızlı yağlanırsınız! Ayrıca yetersiz su tüketimi metabolizmanın yavaşlamasına  ve kilo verme hızınızın da düşmesine neden olur.

Hepinize sağlıklı haftalar dilerim.

 

Diyetisyen Merve ÜZEL

GİZEM KEŞLİ BESLENME VE DANIŞMANLIK MERKEZİ

İLETİŞİM : 0530 441 68 98

E MAİL: info@gizemkesli.com

ADRES: Heykel Meydanı Finansbank Üstü Kat:3 Çorlu / Tekirdağ

 

Yazı 422 kez okundu

Merve Üzel Diyetisyen Köşe Yazıları