25 Aralık 2017’de kurulan Plus Asansör sektöre hızlı giriş yaptı. Henüz kuruşunun üzerinden 3 ay geçmesine rağmen Plus Asansörün sahipleri Can Filiz ve Mesut Aydın amaçlarının kaliteli hizmet vermek olduğunu belirttiler.

Plus
Asansörün ortağı Can Filiz sektörle ilgili bilgileri gazetemizle paylaştı. Salı
Pazarı’nda bulunan şirketlerinde konuşan Can Filiz, “Asansör sektörüyle ilgili
bizlerde her şey mevcut. Hidrolik asansörleri, yük asansörleri, mevcut
binalardaki asansörlere revizyon işlemlerini yapıyoruz, yeni montajlara girmeye
çalışıyoruz yani bu şekilde sektörde çalışmalarımız devam ediyor. Şu anda bakım
ve revizyonlara ağırlık veriyoruz. Çünkü bakım bir firmanın tabanı gibi bir
şey, fazla iş almak değil az iş alıp temelimizi sağlam oluşturup, kaliteli iş
yapmayı hedefliyoruz. Güvenilir ve kaliteli iş yapmayı hedefliyoruz” diye ifade
etti. Ortağının uzun yıllar sektörde çalıştığını belirten Can Filiz, “Ortağım
Mesut Aydın 15 yıllık asansör ustasıdır, kendi şirketi vardı. Tek isim altında
Çorlu’da daha iyi işler yapalım dedik. Ben de Çorlu’da iki yıl muayene
mühendisliği yapmıştım. Daha iyi işler yapmak adına birleştik ve şu anda çok
iyi gidiyoruz” dedi.
MERDİVEN ALTI FİRMALARA DİKKAT EDİLMELİ
Her
sektörde olduğu gibi asansör sektöründe de merdiven altı firmalara dikkat
edilmesi gerektiğini vurgulayan Can Filiz, “Çorlu’da 15 ile 20 arası belgeli
diyebileceğimiz asansör firması var, bir de tabii merdiven altı diyebileceğimiz
firmalar mevcut. Bunlar başkasının belgesi üzerinden Çorlu’da iş yapmaya
çalışıyorlar veya başka bölgelerden gelip burada iş almaya çalışıyorlar. Bunun
tabi engellenmesi gerekir, bunlar piyasayı da aşağı çekiyorlar. Bu sefer ne
oluyor, Çorlu’da fiyatlar düşüyor, kalite azalıyor” dedi.
ASANSÖRDE ÖNEMLİ OLAN ALDIĞI ETİKETLERDİR
Asansörlerde etiketlere dikkat edilmesi gerektiğini söyleyen
Plus Asansör’ün ortaklarından Can Filiz, “Asansörün her ay rutin bakımları
olur, yıllıkta asansörün muayene edilmesi gerekir. Yıllık ta belediyenin
anlaşmış olduğu firma muayene kuruluşu yapar. Onların verdiği bir etiket
sistemi vardır. Kırmızı etiket 30 gündür güvensizliği teşkil eder, sarı etiket
60 gündür kusurlu asansör demektir, geçerli olan etikette mavi etiket hafif
kusurlu yeşil etiket uygunluk etiketidir. Ama mavi etikette arabalardaki
muayeneyi düşünün hafif kusurlu olarak sayılabilir. Biz bakımlarımızı her ay
yapıyoruz. Gün içerisindeki arızalar olduğu zaman hiçbir ücret alınmadan bakım
onarımı yapılıyor” dedi.
ASANSÖR SORUMLULUK İSTEYEN BİR İŞTİR
Asansör sektörünün sorumluk istediğini belirten Can Filiz,
“yaşanacak kazalarda asansör firmaları da sorumluğu vardır” dedi. Filiz, “Asansör
bakımlarında bir yıllık anlaşmalar yapılır, sözleşme imzalanır, başka bir
asansör firması bu sözleşme dâhilinde oraya giremez, müdahale edemez, müdahale
yetkisi sadece sözleşmeyi yapan firmaya aittir. Asansörlerde doğabilecek
kazalara karşı kırmızı etiketli olan asansörlerden bina yönetimi sorumludur.
Bina yönetiminin asansörün bakımını yaptırıp o asansöre mavi ve yeşil etiket
aldırma zorunluluğu vardır. Bu etiketlerden sonra tabii biz yine bakımcı olarak
sorumluyuz. Kırmızı asansörlerin hepsine durum tespit tutanağı tutulması
gerekiyor. Asansörde şu eksikler var giderilmesi gerekiyor, diye apartman
yöneticilerine söylenmesi ve imza altına alınması gerekiyor” dedi. Filiz, “Kırmızı
etiketlerin 30 gün, sarı etiketlerin de 60 gün süresi var. Bu süre zarfında
apartman yönetimi bunu yaptırması gerekiyor. Yaptırmaz ise belediye bu
asansörleri kapatma yetkisine sahip” dedi.
İmdat Şahin