“Hedef Emlakçılık Mesleğini Bitirmek Midir?”
HABERİN DEVAMI GAZETENİZ AVRUPA YAKASI’NDA
GAZETENİZİ ÇORLU, ÇERKEZKÖY’ÜN TÜM BELDE VE KÖYLERİNDEKİ
GAZETE BAYİLERİNDEN TEMİN EDEBİLİRSİNİZ.
“Hedef Emlakçılık Mesleğini Bitirmek Midir?”
HABERİN DEVAMI GAZETENİZ AVRUPA YAKASI’NDA
GAZETENİZİ ÇORLU, ÇERKEZKÖY’ÜN TÜM BELDE VE KÖYLERİNDEKİ
GAZETE BAYİLERİNDEN TEMİN EDEBİLİRSİNİZ.

Güvenlik amacıyla kapatılan Atatkent Kapalı Pazar Yeri’yle ilgili belediye ekipleri çalışmalarını yapıyor. Çetin Emeç Bulvarı’nın olduğu kısım kapalı olan Pazar yerinin alt kısımları ve yan kısımları da kapatılacak. Gazetemizin edindiği bilgilere göre Pazar yeri hem güvenlik amacıyla hemde gıda satışının yapıldığı noktaya kuşlar girip çıkmasın diye kapatılması gündeme geldi. Pazar yerinin demirleri yapılırken yakın zamanda kepenklerinin de takılarak Pazarın kurulduğu günler dışında kapatılması bekleniyor.
Pazar yerinde yapılan çalışmalarda, giriş noktalarına demir direkler ve sabitleyici sistemler monte edildiği görüldü. Ekipler, platform yardımıyla yüksek noktalarda ölçüm ve montaj işlemleri gerçekleştirirken, zemin kısmında da sabitleme ve destek çalışmalarını sürdürdü. Edinilen bilgiye gören yakın zamanda Atakent Kapalı Pazar Yeri’ndeki çalışmalar tamamlanarak etrafı kapatılacak.
İMDAT ŞAHİN
Fabrikalara servis çeken esnafa kesilen cezalar esnafı canından bezdirdi. Şehir merkezinde otobüs kamyon park etmesinin yasak olması gerekçesiyle cezai işlem uygulanmasına esnaf tepki gösteriyor. Ceza kesilen esnaflar “Çorlu’da otobüslerin park edeceği bir alan maalesef yok. Araçların Park alanı yok fakat cezaya gelince ceza kesiliyor” dedi.
Konuyla ilgili konuşan bölge esnafı, “İşi gidip gelen servis şoförleri evinin önüne uygun noktalara araçlarını park ediyor, bir bakıyoruz araca ceza kesilmiş cezalarda gece yarısı kesiliyor. Gece 03:30 da cezalar kesilmiş gönderiliyor. Yazık günah değil mi park etmeye hem yer yapılmıyor hemde evimizin önünde cezai işlem uygulanıyor” dedi.
“OTOBÜSLER İÇİN PARK YERİ YOK FAKAT CEZA VAR”
“Otobüsler için belediyenin veya kamunun hiçbir park yeri yok, şehir içine bu araçlar girmeyecekse o zaman bize yer göstersinler oraya park edelim” diyen esnaflar; “Çorlu’da otobüslerin park edeceği bir alan bir yer maalesef yok. Yer olmazken evimizin önüne park ediyoruz diye ceza kesiliyor yazık günah değil mi?” diye sordu.
SESİMİZİ DUYAN YOK, OTOBÜSLERİ NEREYE PARK EDECEĞİZ
S Plaka olarak çalışan esnaflar sesimizi duyan yok diyerek tepkilerini dile getirdi. Gazetemize bilgi veren esnaflar, “Sesimizi duyuramıyoruz, yazık günah, bu otobüsleri nereye bırakacağız. Evimizin önünde uygun bir noktaya bıraktık diye ceza yiyoruz peki bu otobüsleri nereye bırakacağız. Bize yer gösterilsin veya çözüm bulunsun. Bu konuda yetkilileri göreve çağırıyoruz” dedi.
İMDAT ŞAHİN
Çorlu Belediye Başkanı Ahmet Sarıkurt; belediye başkan yardımcıları, Çevre Komisyonu üyesi meclis üyeleri ve teknik birim müdürleriyle bir araya gelerek kenti yakından ilgilendiren önemli bir çevre gündemini masaya yatırdı. Toplantının ana gündem maddesi, Yakuplu Mahallesi’nde tekrar faaliyete geçirilmesi planlanan angus çiftliği ve bu tesisin Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) süreci oldu.
“Hava Kirliliği ve Koku Riskine Geçit Vermeyeceğiz”
Toplantıda, tesisin bölgede yaratabileceği hava kirliliği, ağır koku ve yeraltı sularına olası etkileri teknik ekiplerin hazırladığı raporlar eşliğinde detaylıca incelendi. Değerlendirme sonrası açıklamalarda bulunan Başkan Sarıkurt, Çorlu’nun sanayi yükü altında zaten hassas bir ekolojik dengede olduğunu hatırlatarak; “Çorlu’muza bağlı Şahpaz Mahallemizin komşusu olan, Marmaraereğlisi ilçesine bağlı Yakuplu Mahallesi’nde planlanan bu çiftliğin kentsel yaşam kalitemizi doğrudan etkileyeceğinin farkındayız. Teknik ekiplerimizin sunduğu veriler doğrultusunda, bölgede oluşabilecek hava kirliliği ve koku risklerini kapsamlı bir şekilde değerlendirdik. Çorlu Belediyesi olarak; şehrimizin havasını, suyunu ve toprağını kirletecek, vatandaşımızın huzurunu kaçıracak her türlü projenin titizlikle karşısında duracağız.” dedi.
“Çorlu’muzun Geleceğini Kimsenin İpotek Altına Almasına İzin Vermeyeceğiz”
Başkan Sarıkurt, belediyenin sadece takipçi değil, aynı zamanda müdahil olacağını vurgulayarak, “Vatandaşlarımızın temiz bir çevrede yaşama hakkı anayasal bir haktır. Biz de bu hakkı savunmak adına gerekli tüm hukuki ve idari süreçleri kararlılıkla yürüteceğiz. Çorlu’muzun geleceğini kimsenin ipotek altına almasına izin vermeyeceğiz.” diye konuştu.
Başkan Sarıkurt, Hazırlanan Raporun Özetini Açıkladı
Planlanan tesisim 13 bin büyükbaş ve 65 bin küçükbaş hayvan kapasiteli olduğunu belirten Başkan Sarıkurt, “Bu tesis, günlük 845 ton dışkı, yıllık 308 bin ton atık üreten, günlük 1.300 ila 1.500 ton su tüketen, 150 bin nüfus eşdeğeri kirlilik yükü oluşturan, endüstriyel ölçekli bir hayvan besi tesisidir. Bu büyüklük, klasik bir çiftlik değil, sanayi tipi et üretim tesisi anlamına gelmektedir. Tesisten amonyak, hidrojen sülfür ve metan gazları salınacaktır. Hâkim rüzgârlar nedeniyle Çorlu’nun merkezi ve çevre mahalleler doğrudan etki altında olacaktır. Trakya’da sık görülen enverziyon (sıcaklık terselmesi) durumlarında koku şehir üzerinde birikecek. Daha önce aynı alanda faaliyet gösteren tesis hakkında yoğun koku şikâyetleri resmî kayıtlara girmişti. Sonuçta Çorlu’da hava kalitesi daha da düşecek, kent yaşanamaz hâle gelecektir.” dedi.
Tesisin su kaynakları ve içme suyu riski konusunda da değerlendirmede bulunan Başkan Sarıkurt, “Tesis, Türkmenli Göleti içme suyu havzası içerisinde yer alıyor. Günlük 300 - 400 ton kirli atık su oluşacak. Atık sular; azot, fosfor, antibiyotik kalıntıları ve patojenler içermektedir. Sızıntı ve yağmurla taşma riski nedeniyle yeraltı suları ve içme suyu ciddi tehdit altındadır. Dosyada DSİ’den alınmış yeterli ve bağlayıcı kurum görüşleri bulunmamaktadır. Bu durum, Çorlu’nun ve çevre yerleşimlerin su güvenliğini doğrudan tehlikeye atmaktadır.
Tesisten ayrıca günde 42 - 50 kamyon gübre çıkışı öngörülmektedir. Bu gübrenin nerede, nasıl ve hangi yollarla taşınacağı net değildir. Yakma veya fermantasyon sonrası kalan atıkların depolanacağı alanlar belirsizdir. Açık alanlarda birikecek gübreler, toprak ve su kirliliğine yol açacaktır.” dedi.
“Bu Şehir Bu Yükü Kaldıramaz”
Başkan Sarıkurt, “Bölge yolları hâlihazırda ağır vasıta yükü altındadır. Tesisle birlikte günde en az 100 - 150 ek ağır araç trafiğe çıkacaktır. Dar köy yolları bu yükü kaldıramaz. Çocuklar, çiftçiler ve bölge halkı için ciddi can güvenliği riski oluşacaktır. Sürekli gürültü ve egzoz kirliliği kırsal yaşamı ortadan kaldıracaktır. Yoğun hayvan popülasyonu; sinek, kemirgen ve hastalık taşıyıcıları artıracaktır. Olası bir salgın hayvan hastalığında acil müdahale ve izolasyon planları yetersizdir. Hastalıkların çevre tesislere ve bölgedeki hayvancılığa yayılma riski yüksektir.” şeklinde konuştu.
“Geri Dönülemez Bir Çevresel Tahribatın Eşiğindeyiz”
Hukuki ve planlama aykırılıklarına dikkati çeken Çorlu Belediye Başkanı Ahmet Sarıkurt, “Alan, yeraltı suyu besleme ve aşırı su çekim alanı içindedir. Üst ölçekli çevre düzeni planlarına aykırılıklar bulunmaktadır. Önceki ÇED başvuruları defalarca olumsuz sonuçlanmıştır. Gerekli kurum görüşleri ve teknik raporlar eksiktir. Bu tesis; Çorlu’nun havasını, suyunu ve toprağını kirletecek, halk sağlığını ve yaşam kalitesini düşürecek, bölgeyi geri dönülmez çevresel tahribata sürükleyecektir. Bu nedenle ÇED sürecinin durdurulması, ilgili tüm kurumların, sivil toplumun ve kamuoyunun sürece aktif biçimde müdahil olması hayati önem taşımaktadır.” dedi.