S.S. 163 No´lu Çorlu Öğrenci ve Personel Taşımacılığı Kooperatifi Başkanı Behçet Yavumen sektörde yaşadıkları sıkıntıları gazetemize değerlendirdi.

OKUL
SAATLERİ BÜYÜK SIKINTI
Çorlu’da
öğrenci servislerinin en büyük sıkıntılarından bir tanesinin okul giriş
saatleri olduğunu ifade eden Behçet Yavumen, okul saatleriyle ilgili gerekli
düzenlemelerin yapılmasını istedi. Yavumen, “Sektörel anlamda bölgemizdeki en
büyük sıkıntı okul saatleri, bu sadece Çorlu’ya has bir durum değil. Bugün
Süleymanpaşa, Çerkezköy ve her hangi bir yere gittiğiniz zaman bu sıkıntıyı
görürsünüz. Şimdi tekli eğitime geçip de okulların aynı saatlerde girip
çıkacakları hesaplanırsa biz buna cevap veremeyiz. Çorlu da Milli Eğitim
Müdürlüğü verilerine göre 53 bin öğrenci var. İkili eğitim çok az kaldı, ikili
eğitimde bu sorunlar daha azdı çünkü zaman olarak yayılıyordu. Şu anda 53 bin
öğrencinin 40 bini tekli eğitimde 13 bini ikili eğitimde olmuş olsa bile 40 bin
öğrenci ya toplu taşımayla, ya yürüyerek veya öğrenci servisleriyle gidip
geliyor. Bu 40 bin öğrencinin 1 saat aralığında okula gidip gelmesi bekleniyor.
Buda sıkıntı yaratıyor, aşırı bir yoğunluk oluşturuyor” ifadelerini kullandı.
“OKUL
GİRİŞ SAATLERİ YAYILMASI GEREKİYOR”
Okul
giriş saatlerinin yayılması gerektiğini ifade eden S.S. 163 No´lu Çorlu Öğrenci
ve Personel Taşımacılığı Kooperatifi Başkanı Behçet Yavumen; “Biz yetkililere
daha öncede söylediğimiz okul saatlerinin yayılması gerektiğini. Sabah saat
08:00 de başlayıp gerekirse 09:30’a kadar giriş saatleri olması gerekiyor. Ya da
07:30 da başlayıp giriş saatleri yayılabilir. Yani bunu yayarsak hem trafiği
rahatlatmış oluruz hem de daha rahat hizmet veririz. Biz sorunların çözülmesi
aşamasında elimizden geleni yapıyoruz. Gerek Milli Eğitim Müdürlüğü ile gerekse
mülki amirlerle görüşüyoruz çözüm önerilerimizi sunuyoruz. Geçen yıl Valilik
bir kararname yayımladı, 08:00’dan önce 09:00’dan sonra giriş olmayacak diye
bir kararname yayımlayarak kestirip attılar. Bana göre yanlış bir uygulama tabi
ki kendi sektörümü düşünerek söylüyorum. Çalışan insanların olduğu bir bölgede
yaşıyoruz. İnsanlar çocuklarını okula gönderip biran önce işe gitmeyi
düşünüyorlar. Erken gitmenin dezavantaj yaratacağı konusunda bir kaygımız yok.
Bizler zamanında erken okula giriş yaptık, hiçbir şey olmadı çok şükür bu
günlere geldik” dedi.
“CİHAZLAR
SIFIR ARAÇLARDA UYGULANSIN”
“Asıl
sorunlarımızdan biride bakanlık tarafından çıkartılan koltuk sensörü, DVR kayıt
cihazı, kamera sistemi ve üç nokta emniyet kemeri. Şimdi bir erteleme sonucunda
bu noktalara geldik, erteleme artık söz konusu olmazsa eylül ayında hepimiz
araçlarımıza bunları taktıracağız” ifadelerini kullanan Behçet Yavumen bu
sistemlerin yeni araçlara uygulanması gerektiğini savundu. Yavumen, “Biz
yetkililere ilettik bu istenilen cihazlar sıfır araçlarda uygulansın, daha
önceki sistemler gibi. Daha önce bir ABS olayı çıkardılar, belli bir modelde
olan araçlarda bunu istediler. Bizim araçlarımızda zaten 12 yaş sınırı var
benim aracım örneğin 2012 model. Ben bunları aracıma taktırsam da benim
aracımın mevcut fiyatını artırmayacak. Biz zamanında araçlarımıza kamera
sistemleri taktırdık, yönetmeliklerde yaptırılan değişikliklerle şu an hepsi
çöp oluyor. Yeni bir kamera sistemi isteniyor tabi bu otomatik olarak fiyatlara
yansıyor bu fiyatlarda değerli halkımıza yansıyor” dedi.
“ŞOFÖR
İLKOKUL MEZUNU OLABİLİYOR, ARAÇ REHBERİ LİSE MEZUNU”
Konuşmasını
sürdüren 163 Nolu Çorlu Öğrenci ve Personel Taşımacılığı Kooperatifi Başkanı
Behçet Yavumen, “En büyük sıkıntılarımızdan bir tanesi de rehber personelimizin
22 yaş ve lise mezunu olması isteniyor. Bizler eşimizle komşumuzla, çalışan
insanlarız. Böyle hizmet vermenin sorunları daha aza indirdiğini düşünüyoruz.
Bugün şoför ilkokul mezunu olabiliyor yüzde 99 risk onda, çocuğun inme
binmesini sağlayan kişinin lise mezunu olma zorunluluğu var. Gerekli eğitimler
alınarak, sertifikalandırılarak ilkokul mezunlarının da bu işi yapabilmeleri
gerekiyor. Bizlerin öğrenci rehberlerine sağlanan imkânlar onlar için çok
tatmin edici olmuyor. Çünkü dediğimiz için bizler part time çalışıyoruz.
Bulmakta zorluk çekiyoruz” dedi.
“ZAM
TARİFELERİNDE DE SIKINTILARIMIZ VAR”
Tekirdağ’ın
büyükşehir olmasıyla birlikte öğrenci servislerine senede bir defa zam
yapılabildiğini ifade eden Behçet Yavumen bu durum sıkıntılara neden oluyor”
ifadelerini kullandı. Yavumen, “Bir diğer sorunumuz fiyat tarifeleri, daha önce
bizim fiyat tarifeleri 1’inci dönem ve 2’inci dönem diye ikiye ayrılıyordu. Bir
zam geliyordu, yeni sezonda başlarken de arada çok uçurumlar olmuyordu.
Büyükşehir olduktan sonra büyükşehire ait tek bir fiyat tarifesi uygulanıyor. Büyükşehir
Belediyesi’ne defalarca bu konuyla ilgili gerekli başvurularda bulunduk, kabul
edilmedi. Büyükşehir kendi araçlarına yıl ortasında artan akaryakıt ve yedek
parça fiyatlarından dolayı güncelleme yapabiliyor ama okul servis
yönetmeliğinde tek bir fiyat uygun görüyor. Tek sene başında fiyat
uygulanabiliyor, sezon sonuna kadar bu fiyat devam ediyor. Yakıt çıkarsa bizim
zararımıza, inerse yararımıza. Ek derslerde de fiyat uygulayamıyoruz” dedi. Ek derslere kalan öğrencilere uygulanan fiyat
artışlarıyla ilgilide konuşan Yavumen, “Ek derslerde öğrenci velileri benim
çocuğum sabah gidip akşam geliyor diye düşünüyor ama servisçi 15 öğrenciden 5’i
ek derse kalmışsa o 10 öğrenciyi götürüp tekrar 5 öğrenci için geri geliyor.
Bunların düşünülmesi gerekiyor. bizler ister istemez bu ek derse kalan
öğrencilerimiz için bir fiyat uyguluyoruz. Bu velilerimizin hoşuna gitmiyor ama
maalesef servisçilerinde bu konuda düşünülmesi gerekiyor” dedi.
İmdat
Şahin