“Biz Çalışmaya Memur Ve Mecburuz”
Çorlu Güncel

“Biz Çalışmaya Memur Ve Mecburuz”

  • 10 Şubat 2020

Ergene Çorlu ayrımı Tekirdağ Yolu TBMM Başkanı Prof. Dr. Mustafa Şentop, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın katıldığı törenle açıldı. Hizmete giren yolun açılışında konuşan TBMM Başkanı Mustafa Şentop, “Biz çalışmaya memur ve mecburuz” dedi.

Uzun yıllardır yapımı devam eden Ergene Çorlu Yol Ayrımı Tekirdağ Yolu düzenlenen törenle açıldı. Açılışa  TBMM Başkanı Prof. Dr. Mustafa Şentop, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Tekirdağ Valisi Aziz Yıldırım, Kırklareli Valisi Osman Bilgin, AK Parti Tekirdağ Milletvekilleri Mustafa Yel, Çiğdem Koncagül, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, Süleymanpaşa Belediye Başkanı Cüneyt Yüksel Çorlu Belediye Başkanı Ahmet Sarıkurt, Ergene Belediye Başkanı Rasim Yüksel ve çok sayıda davetli katıldı. 
“Tekirdağ Avrupa’yla Bağlantımızı Sağlaması Bakımından Önem Arz Ediyor” 
Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, Çorlu Ergene Ayrımı Tekirdağ Yolu’nun açılışında konuştu: “Trakya’nın verimli toprakları üzerinde kurulu Tekirdağ ilimiz, ekonomik, ticari ve sanayi faaliyetleriyle ülkemizin önemli merkezlerinden bir tanesidir. Avrupa ile bağlantımızı sağlayan uluslar arası yol güzergâhında bulunması sebebiyle önem arz eden Tekirdağ’ın çevre iller ve komşu ülkelerle yüksek standartlı ulaşımını sağlayacak karayolu ağını gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Bu kapsamda Tekirdağ’ın organize sanayi yatırımlarıyla büyüyen ve ağır taşıt trafiğiyle ulusal ve uluslar arası trafiğe hizmet veren Çorlu ve Ergene ilçelerinin bu gelişimini destekleyen önemli projelerinden biri de toplam 23 kilometre uzunluğundaki, bugün açılışını yapacağımız Çorlu Ergene Ayrımı-Tekirdağ yolumuzdur. 2X2 şeritli bölünmüş yol standardındaki yolumuz D-100 üzerindeki Marmaracık Kavşağı’ndan başlayarak Tekirdağ istikametine devam etmektedir. Proje ile Tekirdağ İstanbul yolu ile esasında İstanbul Edirne yolunu önemli bir hatla birleştirmiş durumdayız. 13 kilometrelik kesim geçmiş yıllarda trafiğe açılmıştı, bu sefer de 10 kilometrelik kesimi trafiğe açacağız. 10 kilometrelik kesimde 4 adet seviyeli kavşak, 1 adet viyadük, 1 adet hidrolik köprü olmak üzere 1384 metre uzunluğunda 6 adet köprü bulunmaktadır. Yine işimizin kapsamında 2 milyon 450 bin metreküp kazı, 670 bin metreküp dolgu, 36 bin 850 metreküp beton, 3 bin 600 ton demir, 206 adet kiriş, 40 kilometre oto korkuluk, 360 bin ton plastik temel ve alt temel ve 160 bin ton da sıcak karışım imaları yapılmıştır” dedi.
“Tekirdağ’ımızda 2 bin 700 Kilometre Yolumuz Var”
Karayolları Genel Müdürü’nden sonra kürsüye çıkan Tekirdağ Valisi Aziz Yıldırım, “Türkiye’nin pek çok şehri bütün köyleri en ücra yerleri bile yollarla birbirine bağlanmış vaziyette. Tekirdağ’ımızda 2 bin 700 kilometre yolumuz var. Bunun yaklaşık 50 kilometresi otoyol olmak kaydıyla ve yine 370 kilometresi bölünmüş yol olmak kaydıyla 600 kilometrenin üzerindeki yeri karayolları ağımıza bağlı. Bugün burada açılmış olan yaklaşık 10 kilometre bölünmüş yolumuzla artık geçmişteki karayolların bile çok çok üzerindeki standartlarla vatandaşımıza hizmet vermeye devam edeceğimizi bir defa göstermiş oluyoruz. Daha önceki yıllarda sadece asfalt olsun denilen yollar artık bugün vatandaşımız tarafından yeterli görülmüyor. Artık vatandaşlar çok yüksek standartlı yollar istiyor” dedi. 
“Yurdumuzun Her Köşesi Bizim İçin Kıymetlidir, Özeldir, Kutsaldır”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan yaptığı konuşmada: “Yurdumuzun her köşesi bizim için kıymetlidir, özeldir, kutsaldır. Her bölgemizin, her şehrimizin kendine has güzellikleri, zenginlikleri ve dinamikleri vardır. Tekirdağ tüm bunları bağrında barındıran eşsiz bir diyardır. Toprağıyla, suyuyla, doğasıyla, tarihiyle eşsiz güzellikte bir şehrimizdir. Asya ve Avrupa arasındaki ticaret ve kültür yollarının kavşak noktasında bulunması Tekirdağ'a ayrı bir önem kazandırmaktadır. Yine Tekirdağ, Trakya'nın Marmara ve Karadeniz'e açılan kapısı konumundadır. Sanayisiyle, turizmiyle, tarımıyla gerçekten bu bölgemizdeki en büyük il olarak ülkemiz ekonomisini canlandıran çok önemli bir merkezdir. İstanbul gibi dünyanın mega şehirlerinden birine komşu olması da Tekirdağ'ımıza ayrı bir değer katmaktadır. Durum böyle olunca da Tekirdağ'a ne gerekiyorsa yapılması gerekmektedir. Ulaşım ve altyapı bakanlığı olarak meseleye bu açıdan yaklaştık ve Tekirdağ'ın ulaşım ve iletişim altyapısına bugüne kadar 5 buçuk milyar lira yatırım yaptık” dedi. 
“10 Km’lik Kısmı Tamamladık”
Konuşmasını sürdüren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan: “Bugün de Tekirdağ'ın organize sanayi yatırımları ile büyüyen ve ağır taşıt trafiği ile ulusal ve uluslararası trafiğe hizmet veren, Çorlu'nun gelişimini destekleyen 23 kilometre uzunluğundaki Çorlu Ergene Ayrımı - Tekirdağ Yolu'nun açılışını yapıyoruz. 13 kilometrelik kesim daha önceki yıllarda tamamlanmıştı. Şimdi de kalan 10 kilometrelik kısmı tamamlayıp hizmete açmanın gururunu ve mutluluğunu yaşıyoruz. Bu kısım için 172 milyon lira harcadık, helali hoş olsun. Çünkü bu sayede nice kazanımlar sağlamış oluyoruz. Bu projeyi Tekirdağ - İstanbul yolu ile İstanbul - Edirne arasındaki bölünmüş yolda sürekliliği sağlamak ve Çorlu şehir içi trafiğini rahatlatmak amacıyla hayata geçirdik” ifadelerini kullandı. 
“Tekirdağlılara Hayırlı Olsun”
“Çorlu ve Ergene ilçelerinin batısında çevre yolumuzun hizmete girmesi ile yoğun ve ağır taşıt trafiği ilçe dışına alınmış bulunuyor” diyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan konuşmasına devam etti: “Bakım işletme giderlerinden de tasarruf edilerek akaryakıt giderlerindeki azalma ile bölge ve ülke ekonomisine de katkı sağlamış oluyoruz. Bu yol başta Tekirdağ ve Çorlulular olmak üzere milletimize, ülkemize hayırlı uğurlu olsun. Tekirdağ'ın ulaşımı için 17 yılda yaptığımız yatırım tutarı 5 buçuk milyar lira. Biz geldiğimiz de bırakın komşu vilayetleri Tekirdağ'ın kendi ilçelerine bile ulaşımda önemli sorunlar yaşanıyordu. Kınalı ayrımı Çerkezköy-Saray bölünmüş yol olarak tamamladık. Tekirdağ-Malkara-Keşan yolunu bölünmüş yol olarak hizmete açtık. Çalışmalarımız devam ediyor. Barbaros Limanı'nı Tekirdağ'a bağlayan Barbaros Limanı Tekirdağ Malkara yol ayrım halkasını da bölünmüş yol haline getiriyoruz. Tekirdağ'ın Çorlu Havalimanı ile Şerefli Liman bağlantısında da bölünmüş yol çalışmalarımız devam ediyor. Yine Tekirdağ- Hayrabolu yolunda da aynı şekilde bölünmüş yol çalışmamız sürüyor. Hiç şüphesiz ki ülkemizin en önemli projelerinden biri olan ve Tekirdağ'ı sadece Çanakkale'ye değil tüm Ege'ye otoyolla bağlayacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içine alan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe otoyol projemizi zaten biliyorsunuz. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de içinde yer aldığı 88 kilometresi otoyol ve 13 kilometresi bağlantı yolu ile birlikte 101 kilometre uzunluğundaki bir proje. Ülkemizin Avrupa yakasını Çanakkale üzerinden Kuzey Ege'ye bağlayacak olan oldukça önemli bir projemiz. Bu projenin bedeli 2 milyar 537 milyon euro. Tekirdağ'ın demiryolu ulaşımı konusunda da çok önemli işler gerçekleştirdik. Öncelikle Tekirdağ il sınırları içerisinden geçen toplam 198 kilometrelik demiryolu hattının tamamını yeniledik. Tekirdağ limanına getirilecek yüklerin demiryolu ile Edirne'ye Edirne'den Avrupa'ya ulaşımını sağlayacak Tekirdağ-Muratlı demiryolunu yaptık” dedi.
“Bin Yıllık Yol Bile Bir Adımla Başlar”
Çorlu Ergene Ayrımı Tekirdağ Yolu açılışında konuşan TBMM Başkanı Prof. Dr. Mustafa Şentop, “Gururlu ve heyecanlıyız” dedi. Konuşmasını sürdüren Prof. Dr. Mustafa Şentop; “Yol, tarih boyunca insanlığın ilerlemesinde ana araçlardan biri oldu. Dağ ne kadar yüce olsa da insanoğlu o dağın üzerinden bir yol geçirmek için tarihi bir çaba içerisine girdi. Üzerine türküler yakılan ve her insanın ilişkili bulunmak durumunda olduğu yollarla ilgili olarak zaman içinde oluşan atasözlerimiz, deyimlerimiz, felsefi yaklaşımlarımız ciddi bir külliyat oluşturur. Kalpten kalbe bir yol vardır görülmez, hangimiz bu türküyü duyup hissetmemişizdir. Bin yıllık yol bile bir adımla başlar. Yol bizi taşır, ulaştırır, birleştirir ve bazen de ayırır. Ama her halükarda yol insan ve hayatla birebir ilişkili bir olgudur. Yol, insanın olduğu her yerdedir ve insan yolun olduğu her yerdedir. Bilginin, aklın, ruhun, siyasetin, toplumun, bireyin, ticaretin, yasaların, matematiğin velhasıl her şeyin bir yolu ve o yolu yürümenin şartları ve mantığı vardır. Bugün bilgi otoyollarından bahsettiğimiz bir çağdayız. Demek ki insanın yolla ilişkisi farklılaşarak her düzeyde devam etmektedir. Somut düzlemde sadece karayolu değil, demiryolu, deniz ve hava yolunun, hatta uzay yolunun varlığına bakıp da dünya hep böyleydi zannetmeyelim. Bugün açılışını yaptığımız otoyola bakıp da ülkemizin şehirleri, birbirine hep otoyollarla bağlıydı diye düşünmeyelim. Şose, şeritsiz ve tozlu tek şeritli çift yönlü çift şeritli duble ve otoyol aşamalarının her birinin nice çileli, kazalı, acılı, maceralı hikayesi vardır” dedi.
“18 Yılda 20 Bin Kilometre Bölünmüş Yola Kavuştuk” 
“Bugün itibariyle yani 18 yılda 20 bin kilometre bölünmüş yola kavuştuk” diyen TBMM Başkanı Prof. Dr. Mustafa Şentop, “18 yıllık dönemde bölünmüş yol uzunluğumuz toplamda 26 bin kilometreye ulaşarak Türkiye 3 bin kişiye 1 kilometre bölünmüş yol düşecek bir noktaya geldi. Memleketin her yanında hizmet veren bölünmüş yolları, otoyolları, tünelleri, viyadükleri, köprüleri seyahat eden vatandaşlarımız yakından görüyor ve bunların kıymetini biliyor. Bugün açılışını yaptığımız yol Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale- Balıkesir otoyolunun sadece bir bölümü. Bu projenin temeli 2017’de atılmıştı. İçinde Çanakkale Boğaz köprüsü de olan projenin toplam uzunluğu 321 kilometre. İnşallah cumhuriyetin 100.yılında bu proje tamamlanmış olacak. Böylece Marmara Denizinin kuzey kıyıları da güzel bir otoyola kavuşmuş olacak. Hayat zıtlıklarla ve içindeki değişik duygu ve dinamiklerle devam ediyor. Bir yandan iç ve dış siyasetimizde önemli süreçlerin içinden geçerken, diğer yandan da geçtiğimiz günler içinde bizi milletçe üzen ve sarsan olaylar dizisini yaşadık. Elazığ Depreminde kaybettiklerimiz, çığ faciasında kaybettiklerimiz, sınır ötesindeki menfur saldırıda toprağa düşen şehitlerimiz ve Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki uçak kazasında kaybettiğimiz vatandaşlarımız. Her birinin acısı milletimizi farklı şekilde kederlendirdi. Her üzücü olay için devlet-millet beraberliği içinde gerekeni yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. Şehitlerimize ve felaketlerde kaybettiğimiz kıymetli insanlarımıza rahmet, yaralı vatandaşlarımıza da acil şifalar diliyorum” dedi. 
“Mazlumlarında Bizim Çalışmamıza İhtiyacı Var”
“Biz çalışmaya memur ve mecburuz” ifadelerini kullanan TBMM Başkanı Prof. Dr. Mustafa Şentop: “ Yalnız bizim ülkemizin değil dünyanın değişik bölgelerindeki mazlumların da bizim çalışmamıza ihtiyacı var. Güçlü ve kudretli bir Türkiye onlar için de bir umut ve bir direnç kaynağıdır. Biz geçmişte trafik kazalarına çok kurban vermiş bir milletiz. Şimdi yolların kalite ve büyüklüğünün artmasıyla trafik kazasına bağlı ölümlerin giderek düştüğünü istatistiklerle de görüyoruz. Tabi ki temennimiz bunların hiç olmaması. Birbirimize sarıldıkça büyüyor ve ilerliyor, kendi içimizde sebebi ne olursa olsun kavga edip ayrıştıkça zayıflıyor ve değişik saldırılara açık hale geliyoruz. Açtığımız bu somut otoyollar dışında siyasetin ve görüş ayrılıklarının arasına da bariyerler değil yollar ve otoyollar açmak ve onları hep açık tutmak mecburiyetindeyiz. Çünkü aynı geminin içindeyiz. Diğerleri batsın diye gemide delik açmak akılsızlıktır. Çünkü gemiyle birlikte hepimiz batarız. Dünya siyasetinde de durum böyledir. İnsanların yaşaması için politika ve eylemler üretileceğine tersi gerçekleşiyor ve bu sebeple bütün dünya büyük bir huzursuzluk ve tedirginlik içerisinde. Adaleti ve sevgiyi siyasi fikirlerimizin de önüne koymak ve yükseltmek mecburiyetindeyiz. Siyasi görüş ayrılıkları, yakından ve iyi niyetle bakılırsa bir zenginliktir. Çünkü farklılık rekabet doğurur, rekabet de daha iyisini getirir. Görüşleri, düşünceleri farklı diye üstünü çizmek, anlamsız ve saçma düsturların içinde çürütmeye çalışmak kimseye fayda getirmemiştir ve getirmeyecektir. Suriye, Libya, özellikle İdlib’de yaşananlar. Bütün dünyanın gözü önünde oynanan insanlık dışı vahşi tiyatro oyunlarının son bulması için gayret göstermek ahlaki ve insani bir yükümlülüktür. Türkiye bunun için adeta tek başına çaba göstermekte, çok aktörlü zalim güçler dengesi karşısında cansiperane bir mücadele sürdürmektedir” dedi. 
Meclis Başkanı Direksiyon Başına Geçti 
Konuşmaların ardından dua okunarak açılış kurdelesi kesildi. Açılıştan sonra direksiyon başına geçen TBMM Başkanı Mustafa Şentop yolda deneme sürüşü gerçekleştirdi.