Uğur Okulları geçen yıl hayata geçirdiği Kitap Benim projesi kapsamında tüm öğrenci, öğretmen ve okul çalışanlarını her gün 20 dakika kitapların renkli dünyasıyla buluşturuyor. Bu yıl okul dışına taşarak şehirlerin ortak açık alanlarına yayılan etkinlik ile okuma farkındalığı oluşturmak, daha çok kişiyi kitap okumaya teşvik etmek hedefleniyor.

Uğur
Okulları Kitap Benim projesi ile öğrencilerine okuma, okuduğunu anlama,
yorumlama, eleştirel düşünme süreçlerini temel beceri olarak kazandırmayı
amaçlıyor. Uğur Okullarının eğitim felsefesinin temelinde yer alan 5 Dil 2
Beceri’nin başında gelen anadil eğitimi kapsamında birçok proje gerçekleştirildiğine
değinen Uğur Okulları Eğitim ve Öğretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nil
Çiçek “Kitap Benim projesi ile öğrencilerimize, çok önem verdiğimiz okuma
alışkanlığını aşılamaya çalışıyoruz. Okumaya yapılan yatırımın, hayat başarısı
ve akademik başarıya olan etkisine inanıyoruz. Okullarımızın tümünde
öğrencilerimiz özel kitap okuma alanlarımızda, sınıflarımızda veya
kütüphanelerimizde her gün 20 dakikalık serbest okuma saatlerinde kitap
okuyorlar. Onlarla birlikte okuldaki tüm eğitim yöneticilerimiz,
öğretmenlerimiz ve personelimiz de bu süre içinde okuma yapıyorlar. Projemizi
ikinci yılında okuma saatimizi okul dışındaki alanlara taşıdık. Bugün 44 ildeki
106 okulumuz, 303 farklı ortak alanda okuma yaptı. Her okulumuz yaşadıkları
şehrin ortak alanlarında, park ve bahçelerinde, görünürlüğü yüksek yerlerde
kitap okuma saati gerçekleştirdi. Amacımız kitap okuma farkındalığı konusunda
daha çok kişiye örnek olmak” şeklinde konuştu.
Çorlu
Uğur Anadolu Lisesi öğrencileri bu kapsamda okuma saatlerini Çorlu Kitap Kafe
bahçesinde gerçekleştirdi. Kitap okurken yeni dünyalar keşfettiğini söyleyen
Uğurlu öğrenciler “Okulumuzun kitap okuma için özel bir zaman ayrılması bizler
için önemli. Tüm okul keyifle kitap okuyoruz, hayal dünyamızı ve okuma
yeteneğimizi geliştiriyoruz” diye konuştular.
5
Dil 2 Beceri Yaklaşımı’nda Anadil’in Yeri: Uğur Okullarında öğrencilerin okuma,
okuduğunu anlama, düşünceleri yorumlama, bunları zihninde yapılandırarak
değerlendirme ve ilişki kurma süreçlerini temel beceri olarak kazanmış olmaları
hedefleniyor. Özellikle bol kitap okumanın sürece olan katkısının da altı
çiziliyor. Uğur Okullarında uygulanan 5 Dil 2 Beceri yaklaşımının başında gelen
anadil yetkinliği kapsamında tüm okullarda birçok proje ve etkinlik
gerçekleştiriliyor. Geçtiğimiz eğitim yılında özellikle değişen sınav
sistemleri ile gündeme gelen yeni yaklaşımlar, sınav içerikleri ve soru
tarzlarıyla öğrencilerin okuma, anlama, sorgulama yetenekleri ön plana çıkmaya
başladı. Hem eğitim sistemi içerisinde hem de sınavların içeriğinde daha fazla
karşımıza çıkmaya başlayan okuma, anlama, sorgulama gibi kavramlar öğrencilere
kazandırılması gereken yetkinliklerin başında geliyor. Bu kapsamda Uğur
Okullarında öğrencilerin “anadil” yetkinliklerinin gelişmiş olması hedefleniyor
ve destekleyici birçok çalışma hayata geçiriliyor.