Çorlu’da amatör tiyatroyla uğraşan tiyatrocular gazetemize amatör tiyatroların yaşadıkları sıkıntıları ve neler yapılması gerektiğini anlattı. Tiyatrocular, Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’nden şehir tiyatrolarının kurulmasını istedi.

Amatör Tiyatrocular, İlk Defa Konuştu “Şehir Tiyatrosunun Kurulmasını İstiyoruz”
- 09 Temmuz 2019
Kendilerini tanıtan amatör tiyatrocular, yıllardır
sahne tozu yuttuklarını ve tiyatroya emek verilmesi gerektiğini ifade etti.
Çorlu’daki sahnelerin tam yeterli olmadığını da ifade eden tiyatrocular,
insanların tiyatro izlemesi gerektiğini ve çocuklarını tiyatroya
yönlendirmeleri gerektiğini ifade etti.
ÇORLUDAKİ İNSANLAR TİYATROYA AÇ
1987 yılından beri tiyatroyla ilgilenen tiyatrocu Mustafa
Gülmüş şöyle konuştu: “1986 yılında liseden mezun olduktan sonra, 1987 yılında tiyatroyla
tanıştım. Eski Halk Eğitim Merkezi’nde rahmetli Oğuz Gök hocamızın yanında
başladık. 1994 yılına kadar devam ettim, araya evlilik ve iş hayatı girdi. 17
sene ara verdim. Çorlu Belediyesi’nde gişe görevlisi olarak göreve başladım.
Eski tiyatrocu arkadaşlarla bir araya geldik ve tiyatroyu devam ettirdim. Çorlu
halkının tiyatroya ilgisi azımsanmayacak derecede. Seyirci konusunda hiç
sıkıntımız yok. Çorlu’daki insanlar tiyatroya aç, böyle bir salonumuzun olması
büyük bir nimet. Halk Eğitim Merkezi’ndeki tiyatro salonunun ne kadar teknik
şartları iyi olmasa da oda iyi durumda. Keşke daha büyük daha kapsamlı
salonlarımız olsa” dedi.
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYEMİZ ŞEHİR TİYATROSU KURMALI
“2002 yılında Memduh Şevket Esendal Sahnesinde
teknik personel olarak göreve başladım” tiyatrocu Mustafa Geylan şöyle konuştu:
“Uzun yıllardır tiyatro yapıyorum.. Çorlu Belediyemizi ve Çorlumuzu yurt dışına
gidip tiyatro oynayarak adını duyurmaya çalıştık. Memduh Şevket Esendal Sahnesi
tam profesyonel bir sahne. Şu an
tiyatrocular açısından son derece önemli bir sahne. Bunun dışında sağ olsun
Çorlu Belediyesi ve Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Trakya Kongre Merkezi’nin
temelleri atıldı. Orası hayata geçtiği zaman Çorlu’daki tiyatro grupları
yararlanması açısından çok güzel olacak. Birde şunu belirtmek isterim, tiyatro
amatör gruplarına bir rol model gerekiyor. Bence artık Tekirdağ Büyükşehir
Belediye Başkanının artık Şehir Tiyatrolarını kurma zamanının geldiğini, bunu
ciddi anlamda düşünmesi gerektiğini dile getirmek istiyorum. Taşın altına
elimizi koyacağımızın sözünü buradan veriyoruz. Çünkü eğer bir kurum olursak
gençlerimize halkımıza daha iyi hizmet verebiliriz” dedi.
SIKINTILARI EL BİRLİĞİYLE AŞMAYA ÇALIŞIYORUZ
Tiyatrocu Serkan Aydın, “ben tiyatroyla 1991 yılında
başladım. Bu güne kadar birçok grupta tiyatro oynadım. Aydınlık Kent Oyuncuları
adıyla bir grup kurduk. 6 ayda çok büyük bir ivme kazandık. Sıkıntılarımız tabi
ki var ama el birliğiyle bunu aşmaya çalışıyoruz. Trakyada ilk cep tiyatrosunu
Çorlu’ya kazandırmak üzereyiz. Memduh Şevket Esendal Sahnesi bizlere maalesef
yeterli gelmiyor. Burasının kapasitesi 500 kişi olsa ben dolacağına inanıyorum.
Hangi tiyatro oyunu olursa olsun buradaki salon dolmuştur. Daha fazla olsa daha
iyi olsa daha iyimi olurdu tabiki olurdu. Çok fazla tiyatro grubu var. İyi iş
yapanla, sırf eğlence için yapanların ayrılması gerektiğini düşünüyorum.
Tiyatronun emek verilerek yapılması gerekiyor” dedi.
TİYATRO ÇALIŞMA İSTER
Tiyatrocu Cem Özdemir, “Çorlu’da tiyatro yapmak daha
kolay, büyük metropollere göre. Tiyatroya meşhur olmak için başlayanların
çoğunun başarısız olduğunu görüyorum. Tiyatro okul gibidir, birşeyleri
öğrenebildiğin yerdir tiyatro. Biz çok ciddi provalardan geçiyoruz, gece gündüz
çalışıyoruz. Birçoğumuzun farklı işleri var ona rağmen emek veriyoruz.
Tiyatronun ben okulunu okumadım, alaylı diyebileceğimiz bir oyuncuyum.
Tiyatroda da usta çırak ilişkisi vardı. Birilerinin yanında başlarsınız ve o
size birşeyler öğretebilir. Tiyatro tamamen çalışmadır, çalışmadığınız hiçbir
şeyi yapamazsınız. Çalışmak dediğimiz zaman, evde çalışmak, aynanın karşısında
çalışmak, boş bulduğun vakitte çalışmak. Tiyatro sürekli çalışmak ister” dedi.
ÇORLUDA KALİTELİ OYUN EKSİKLİĞİ VAR
Tiyatrocu Tayfun Tospacı, “yıllar önce belediye
tiyatrosunda başladım. Ben de Oğuz Gök ve Mustafa Gülmüş’ün öğrencisiyim.
Tiyatronun her kademesinde bulundum ve bulunmaya devam edeceğim. Tiyatro insanı
geliştirir, hayatının minimalize edilmiş halidir. Hayatın birebir sahneye
konulmasıdır. Çorlu’da kaliteli oyunların eksik olduğunu düşünüyorum. İyi
yemeğin kötü yemeğin olabileceği gibi iyi tiyatro da kötü tiyatroda vardır.
Bunun kararını da tabi izleyici verecektir. Bu tiyatroyu eğlence için
yapanlarda var, iş olarak görüp ciddiye alanlarda var. Önemli olan tiyatroyu
ciddiye almaktır” dedi.
AMATÖR TİYATROLARA SEYİRCİNİN TOLERANSI AZ
Tiyatrocu Tayfun Gül, “Halk Eğitim Merkezi’nde 2006
yılından beri tiyatro ve drama eğitmenliği yapıyorum, Tiyatro ünlüler için
iyiye gitmeye başladı. Seyirci amatör tiyatrolardaki bu dalgalanmaları kabul
etmiyor. İyi bir oyuncu, tanınan bir oyuncu kötü bir oyun çıkarsa bile mutlaka
çıkarır, seyirci bunu absürde edebilir. Örneğin Haluk Bilginer kötü bir oyun
çıkarsa bile seyirci bunu absürde eder. Ama amatör oyunlarda maalesef seyirci
bunu yapmıyor. Amatör tiyatrolarla uğraşanlar da buna dikkat etmiyor. Teksi
okuyan sahneye çıkıyor. Durum böyle olunca seyirci amatör tiyatrodan soğumaya
başlıyor. Siz oyunu bedavada yapsanız durum değişmiyor” dedi.
İmdat Şahin