28 Haziran 2014 Cumartesi günkü 29044 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından tüketicilere sunulan mal ve hizmetlere ilişkin etiket, tarife ve fiyat listelerini kapsayan Fiyat Etiketi Yönetmeliği’ne göre pazarcılara ceza yağdı.

154 LİRA CEZASI VAR
Ergene ve Çorlu Belediyesi zabıta ekipleri tarafından pazarlara
yapılan denetimlerde etiket yönetmeliğine uymayan pazarcılara 154 lira para
cezası kesildi. Yönetmeliğe göre satışa sunulan tüm mallarda görülebilir yerde
ve görülebilecek büyüklükte etiket konulması zorunlu. Fiyat etiketlerinde
malların kilogram veya birim fiyatlarının yer alması gerekiyor. Buna göre yarım
kilo veya gram fiyatlarının değil, tam kilo veya adet fiyatlarının yazılması
gerekiyor. Aynı şekilde yönetmeliğe göre fiyat etiketindeki küsuratların da
aynı boyutta yazılması zorunlu. 4,99 şeklindeki fiyatın kuruş kısmının da büyük
yazılması gerekiyor. Zabıta görevlileri bu şekildeki tüm etiketlere müdahale
ederek ceza yazdıktan sonra düzeltilmesini sağlıyor.
KURUŞ DA AYNI BOYUTTA YAZILMALI
Etiket Yönetmeliği’nin 5. Maddesinin 4 fıkrasına göre “Cam, naylon,
karton, kâğıt ve bunlara benzer maddelerden oluşan kutu, kova, şişe, kavanoz,
poşet, torba ve benzeri ambalajlar içinde tüketiciye satılan malların
etiketlerinde; satış fiyatları ile birim fiyatlarının aynı boyut ve renkte
kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde yazılması zorunludur”.
ALDATICI VE YANILTICI ETİKET YASAK
Fiyat Etiketi Yönetmeliği’nin 9. Maddesine göre etiketlerin üzerindeki
rakam ve harflerin; okunabilir, düzgün, eksiksiz, gerçeğe uygun, yeterli büyüklükte
ve başka rakam, kelime ve işaretlerle karışıklığa sebebiyet vermeyecek şekilde
olması, yanıltıcı ve aldatıcı bilgiler içermemesi zorunlu. Etiketlerin
tüketiciler tarafından kolaylıkla görülebilecek, okunabilecek ve hangi mala ait
olduğu açıkça belli olacak şekilde konulması gerekiyor.
Çorlu belediyesi ve Ergene Belediyesi ekipleri pazarlarda yaptıkları
denetimlerde etiketleri de denetleyerek, yönetmeliğe uygun olmayan etiketlerin
değiştirilmesini sağlayarak tüketicilerin yanıltılmasını engelliyor.
SEYFİ GENÇ