Borusan Holding’in kamyon ve TIR şoförlerini sürekli iş fırsatları ve KOBİ’lere en iyi fiyatı sunan inovatif şirketi eTA hizmet ağını genişletme stratejisi çerçevesinde Çorlu ve çevresindeki faaliyetlerine hız kazandırdı.

Çorlu odak noktamız
Çorlu- Borusan Holding’in
dijital taşımacılık platformu eTA, hizmetlerini adım adım tüm Türkiye çapına
yaygınlaştırmaya devam ediyor. 2012 yılında Borusan Lojistik içerinde yeni
ürün, yeni hizmet fikri olarak doğan eTA, internetten taksi hizmeti sunarak
dünyaya yayılan Uber’in sistemi ile benzerlik gösteriyor. Kuruluşundan bugüne
76 bin 500 kamyoncu esnafı ve 9 bini aşkın yük sahibi KOBİ’ye hizmet verir hale
gelen ve toplam 94 bin 500 sefer yapan eTA’nın, 2017 yılında odaklandığı
bölgelerden biri de Çorlu oldu. eTA’nın Çorlu ve çevresindeki faaliyetleri
hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan eTA Genel Müdürü
Hamdi Erçelik, bölgedeki KOBİ’leri ve kamyoncu esnafını başta maliyet olmak
üzere sundukları çeşitli avantajlardan yararlanmaya davet etti.
Taşımacılıkta en iyi fiyat garantisi
Konuşmasına eTA’nın iş modelini
anlatarak başlayan Erçelik; “eTA, bir tarafta kamyoncu esnafını Türkiye’nin en
büyük, en efektif ve son teknolojileri kullanan filosu haline getirirken, diğer
tarafta da Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan küçük ve orta büyüklükteki
işletmelere bu kanyaktan faydalanma imkanı sunuyor. Bu işte KOBİ’lerin en büyük
avantajları maliyet, zamandan tasarruf ve tabii en önemlisi güvenliktir. Bu
sistemde yük sahipleri mallarını her an takip edilebiliyor. Ayrıca sigortalı
nakliye hizmetlerini ilave bedel ödemeden, piyasa fiyatlarında ve pratik bir
şekilde alabiliyor. Kamyoncu esnafı ise, eTA sayesinde müşterisi KOBİ’ler ile
arasındaki ilave maliyet oluşturan tüm aracıları ortadan kaldırma avantajının
yanı sıra, sürekli hareket yeni halinde yeni iş fırsatları yaratarak zaman ve
paradan tasarruf sağlıyor. Daha sonra bu tasarrufu müşterilerine ek maliyet
avantajı olarak sunabiliyor” dedi.
Ülke ekonomimiz için önemli tasarruflar oluşturmaktadır
Erçelik, açıklamasının
devamında; “Getirdiğimiz standartlar sayesinde sektördeki olumsuzlukların
tersine çevrilmesine imkan sağlayarak sisteme üye araçlarda taşıtların taşıt-km
içindekini payını iyileştiriyoruz. Aynı araç adediyle daha fazla taşıma
yapılarak; %20 verimlilik artışı sağlanır, yaklaşık 10 bin adet daha az ağır
vasıta araç kullanma ihtimalini arttırır. Bu verimlilik kazanımı, bir başka
anlatımla 15 milyon ağaca bedeldir. Diğer yandan 10 numara yağ, sahte ve kaçak
akaryakıtla mücadele açısından kamu yönetimimize önemli bir destek oluşturur.
Olması gerekenden yüksek tonajlı taşımalar nedeniyle karayollarında oluşan
hasarı azaltır. Bunlar da ülke ekonomimiz için önemli tasarruflar ve kazanımlar
oluşturmaktadır. eTA’nın büyüme stratejisinin temelinde 3 konu yer alıyor.
Birincisi coğrafi büyüme. eTA şuan iş hacminin çoğunluğunu oluşturan 10 noktada
yükleme 81 ilde boşaltma yapıyor. Hedeflerimizin başında yükleme noktalarının
sayısını arttırmak geliyor. İkinci büyüme adımımız şehir içi taşımacılığı.
Çünkü eTA bugüne kadar TIR, kırkayak, kamyon araçları ile hizmet verdi. Bundan
sonra şehir içi taşımacılığına da yoğunlaşarak Türkiye’de özellikle İstanbul’da
taşımacılık iş hacminin %30’unu oluşturan kısmı için çalışarak kamyonet
taşımacılığına başlayacak. Üçüncüsü, parça yük taşımacılığı (parsiyel
taşımacılık). eTA olarak sahada KOBİ’lere yönelik yaptığımız geniş çaplı pazar
araştırmalarında ortaya çıkan sonuç neticesinde spot taşımacılığın sadece %30’u
komple yük taşımacılığı iken, geri kalan %70’i parça yük taşımacılığı olarak
karşımıza çıkarıyor. Hizmet ağına parça yük taşımacılını da ekleyerek pazarda
müşterilerimize hem komple hem parça yük taşımacılığı hizmeti vereceğiz” ifadelerine
yer verdi.