Çorlu Belediye Başkan Yardımcısı Ahmet Sarıkurt ilçe sınırları içerisinde ki trafik akışının hızlandırılması ile ilgili yapılan çalışmalar hakkında bilgiler verdi.

Çok sayıda kavşak ve sinyalizasyon ile ilgili
Pamukkale Üniversitesi tarafından bilimsel veriler hazırlandığını belirten
Sarıkurt; “Çorlu`da 32 kavşakta kamera ile her türlü sayımı yaptık. Hem park
edeni saydık hem de bir kavşakta birkaç yere giren araçları saydık. Bu da demek
oluyor ki bir kavşaktan nereye doğru kaç adet araç girdi, hepsinin istatistiği
elimizde mevcut hale geldi” dedi.
“Karnelerimizin
bizim eylem planımıza çok büyük etkisi var”
Sayımların sıklıkla yapıldığında şehrin değişim
haritasını da çıkardıklarını sözlerine ekleyen Sarıkurt; “Karar alırken bunları
daha çok sayıya dayandırarak yapmak noktasında bir gereklilik doğuruyor.
Karnelerimizin bizim eylem planımıza çok büyük etkisi var. Bu veriler önemli
veriler. Öyle ya da böyle sadece bizim işimize yarıyor diye bir şey yok.
İleride bu istatistiki tablolar bizden sonrası için çok önemli olacak. Biz bir
şeyler yapmak istediğimiz için bu araştırmaları yaptık. Bu bir karar verme öncesi eyleme geçmeden
önce ne olabileceğini anlamamız için önemli bir kaynak. Bundan sonrası için ne
olabilir onu görmek anlamak istiyoruz. Onun içinde yoğun bir çalışma sistemi
içerisindeyiz” dedi.
“Trafiği
şehre mümkün olduğunca yaklaştırmıyoruz”
Sinyalizasyonlarda bekleme sürelerinde
iyileştirmelerle trafiği biraz daha akıcı hale getirebiliyoruz diyen Çorlu
Belediye Başkan Yardımcısı Ahmet Sarıkurt; “Örneğin Balıkçılar olarak tabir
ettiğimiz SGK kavşağında ki trafik ışıklarında verilerden aldığımız bilgiler
doğrultusunda zaman ayarlamasını yaptığımızda 33 saniye bekleme süresini 24
saniyeye indirebiliyoruz. Kavşak çaplarında da ayarlamalar yapılması gerekiyor.
Bu anlamda Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Ulaştım ve Koordinasyon Merkezine
raporları ilettik. Birde İstanbul yönünden gelen trafiği bizim bir şekilde
kuzey ve güneye atmamız lazım. Türkgücü mevkiinde ki Organize sanayi içinde
yolun tamamlanmaması nedeni ile güneye inişte sıkıntılar yaşanıyor. Bu suretle
İstanbul yolundan gelen araç trafiğini, Bülent Ecevit Bulvarına aktaramıyoruz.
Araçlar mecburen Ağır Bakım kavşağına ya da Orion kavşağına gidiyor. Orada da
ciddi bir planlama ve düzenleme yapılması lazım ki trafik akıcı bir şekilde
devam edebilsin. Amacımız transit trafiği şehre mümkün olduğunca yaklaştırmadan
yönlendirmek” ifadelerine yer verdi.