• Dalış Turizmine Büyük Darbe

Dalış Turizmine Büyük Darbe

• 28 Temmuz 2020
  • 1498 Kez Okundu

Türkiye’de dalış turizminin önemli noktalarından biri olan ve geçtiğimiz yıl dünyanın en büyük yolcu uçağı batırılan İbrice Limanı’nda dalış merkezleri İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından bulundukları noktadan kaldırılıyor.

2009 yılında başlatılan ‘Hayal ettik gerçek oldu, denizkızı Saros Körfezi’ne kondu’ isimli proje için 1 milyon 235 bin lira hibe edilmişti. Yapay Resif Projesi’nin son etabı olan uçak batığı ise 14 Haziran 2019 tarihinde gerçekleşti. Yaklaşık 16 yıldır İbrice Liman’ında su altı sporları ile uğraşan binlerce yerli ve yabancı turiste hizmet vererek ekonomiye katkı sağlayan dalış merkezleri Edirne İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından ‘Balıkçı Barınağı’ alanında bulundukları gerekçesiyle alternatif bir alan gösterilmeden kaldırılıyor.
16 yıldır vergilerini ödeyerek üzerlerine düşen tüm sorumlulukları yerine getirdiklerini belirten dalış merkezi yetkilileri bu karara tepki gösterdi. Merkezlerinin Balıkçı Barınağı olarak belirlenen bölgenin dışında, hazine arazisinde bulunduğunu dile getiren dalış merkezi yetkilileri; “Saros Körfezi İbrice Limanı bölgesinde uzun yıllardır su altı sporları ile uğraşan dalış merkezleri olarak; vergimizi ödeyerek, izinlerimizi alarak ve üzerimize düşen tüm sorumlulukları yerine getirerek faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Her yıl binlerce yerli ve yabancı dalıcıya hizmet vererek civar yerleşimlerdeki ekonomiyi de burada oluşturduğumuz dalış turizmiyle büyük ölçüde canlandırıyoruz. Merkezlerimiz Balıkçı Barınağı olarak belirlenen bölgenin dışında, hazine arazisinde bulunuyor ve geçtiğimiz yıllar boyunca kimseyle bir sorun yaşamadık. Hatta bölgedeki güvenlik, özellikle Sahil Güvenlik güçlerine elimizden geldiğince destek oluyor, aradıklarında “Önceliğimiz can güvenliği” diyerek yardıma gidiyoruz. İbrice Limanı, milyonlarca liralık yatırımlarla yapılan yapay resif projeleri gemi, uçak, müze olsun, doğal olarak sunduğu dalış alanları olsun, eşi bulunamayacak bir bölge. Kıyıda eğitim yapılabilmesiyle ülkemizdeki nadir noktalardan biri, birbirine yakın bulunan onlarca dalış noktaları ile dalıcılarımız için de tercih sebebi. Biz burada sadece turizm faaliyeti değil, deniz temizleme gibi sosyal sorumluluk projeleri de oluşturuyor ve uyguluyoruz. Tüm bunlara rağmen, son yapılan ölçümlerle birlikte, sebebini anlamadığımız bir şekilde bulunduğumuz bölge hazine arazisinden çıkarılmış ve Balıkçı Barınağı sınırlarına alınmış. Bu kararla birlikte, bize dalış merkezlerimizin kapatılması için 15 gün süre verildi ve alternatif yer dahi gösterilmedi. Edirne sınırları içerisinde dalış turizmini bu şekliyle bitirmek, buraya yapılan bütün projelerin ve bizim yıllar boyu verdiğimiz emeğin çöpe gitmesi demek. Sizlerden ve İbrice 'den ayrılmak istemiyoruz. Bu oldu bittiye gelen karara karşı dalış merkezi yetkilileri olarak değil, tüm su altı sevdalıları olarak direnmek istiyoruz. Arkamızda duracak herhangi bir destekçi olmadığından, sesimizi birlikte daha güçlü duyuracağımıza inandığımız için desteklerinizi bekliyoruz” dedi.