Otopark yönetmeliğinde yapılan değişiklikle birlikte her daire başına bir otopark alanı konulmak zorunda. 31 Aralıkta başlayacak uygulama 15 Eylül tarihine çekildi.
“ERKENE ÇEKİLDİ”
TMMOB Harita Mühendisleri Odası Temsilci Yardımcısı
aynı zamanda Trakya Harita Mühendisliği Bürosu Yöneticisi, harita mühendisi
Sunay Çolakoğlu konuyla ilgili gazetemize bilgi verdi. Çolakoğlu, “Otopark
Yönetmeliği 31 Aralık 2018 tarihinde yürürlüğe girecekti, 15 Eylül tarihine öne
çekildi. Türkiye’de hiç örneği olmamış bir şekilde erkene alındı. Yeni otopark
yönetmeliğine göre her daireye bir otopark, projede gösterme zorunluluğu var.
Arsa veya bina içerisinde göstermeniz gerekiyor. Bu durum Emlak Konutlarındaki
emsal 1, emsal 2’li projelerde zaten müteahhit ve vatandaş talebiyle zaten bir
değil iki tane otopark yapıyorlardı. O bölgede zaten sıkıntı yoktu. Emlak
Konutları bölgesinde yeni yapılan projelerde yıllardır zaten bir daireye iki
otopark yapılıyordu. Zorunluluk olmamasına rağmen müşteriden gelen talebe göre
yapıyorlardı” dedi.
“ŞEHİR MERKEZİNDE BİNA YAPMAK ZORLAŞACAK”
“Şehir içerisinde teknik olarak her daireye bir
otopark pek mümkün gözükmüyor çünkü şehir içindeki arsalar çok küçük” diyen
Sunay Çolakoğlu konuşmasını sürdürdü. Çolakoğlu, “ İki yüze bitişik nizamlı
yerlerde geometrik olarak 18 dairelik bir yerde 18 araçlık bir otoparkı
yerleştirmek zor. Arsada boş yer yok, binaya bodrum yapması lazım, bodrum katta
yetmiyor çünkü giriş rampası lazım yerin altına üç dört kat gitmesi lazım o
şekilde de gitmek çok mümkün değil. Yunanistan da şu an Türkiye’deki dükkân
katları oradaki otoparklar şeklinde kullanılıyor. Orada zemin katlar otopark
olarak kullanılıyor. Normal katlara kadar bile otopark oluyor ondan sonra daireler
çıkabiliyor. Kat karşılığı müteahhitlik yapan firmalar şehir merkezine dükkânın
hatırına giriyorlar. Dükkan olmadıktan sonra müteahhitler merkezi yerlerde bina
yapmazlar. Birde bu durum inşaat giderlerinin artmasına neden oluyor” dedi.
İmdat Şahin