• “Her Şeyden Önce Müfredatın Kendisi Problemli”
Çorlu Güncel

“Her Şeyden Önce Müfredatın Kendisi Problemli”

  • 17 Eylül 2018
  • 1055 Kez Okundu

2018-2019 Eğitim Öğretim yılı başlamasına yönelik Saadet Partisi Çorlu İlçe Başkanı Aytuğ Aslan bir açıklama yaptı.

Saadet Partisi Çorlu İlçe Başkanı Aytuğ Aslan, yeni eğitim-öğretim yılının başlaması dolayısıyla açıklamalarda bulundu. Ülkemizde eğitim politikalarının ekonomik politikalardan bağımsız olmadığını belirten Aslan, mevcut sistemle eğitim veren okulların gençleri hayattan kopardığına dikkat çekti. Aslan , “Kendi çıkarlarının peşinden koşan değil, başkalarının haklarını korumanın derdinde olan gençlere ihtiyacımız var” dedi.

Aytuğ Aslan açıklamalarına şöyle devam etti: Öğretmenlerimizin, sistemden ve dayatmalardan kaynaklanan sıkıntıları aşarak çocuklarımızın ve gençlerimizin kalplerinde iyinin, doğrunun, faydalının ve adil olanın yer bulmasının gayretinde olacağına inanıyoruz. Ülkemizin ve dünyanın, adaleti, kardeşliği, paylaşmayı ve merhameti önceleyen; inancını ve kimliğini koruyarak başkalarının da hak ve hukukunu gözeten nesillere ihtiyacı var. Kendi tutumlarının peşinden koşan değil, başkalarının da haklarını korumanın derdinde olan gençlere ihtiyacımız var. Sabırlı ve azimli bir şekilde insanların hayrına çalışacak kadrolara ihtiyacımız var. İyi bir öğretmen, çatısı akan, sobası yanmayan, camları kırık bir okulda bile öğrencilerin kalbine dokunmanın gayretinde olabilir. Bize göre, atılacak en önemli adımlar gençlerimizin kalbi istikametindeki adımlardır.

“HER ŞEYDEN ÖNCE MÜFREDATIN KENDİSİ PROBLEMLİ”

Eğitim hakkı, insan hak ve hürriyetlerinin vazgeçilmez bir unsurudur. Eğitimi yasal bir zorunluluk olarak görmekle, insan haklarının bir unsuru olarak görmek arasında büyük bir anlayış farkı vardır. Eğitimi yasal bir zorunluluk olarak görürseniz her türlü kimliğe ve inanca aynı ideolojiyi dayatan tek tip bir eğitim anlayışını ortaya koyarsınız. İnsanın varoluşuna dair kadim gerçeği yok sayan, köksüz ve pozitivist bir tarih anlayışını temel gerçeklikmiş gibi dayatan müfredatın her şeyden önce kendisi problemdir.

EĞİTİMİN KİMLERİN ELİYLE TASARLANDIĞINI İYİ BİLMEK LAZIM

Öncelikle farkında olmamız gereken bir gerçek var. Okullar ve üniversiteler ekonomik politikalarla sıkı bir ilişki içerisindedir. Bu ilişkinin farkına varmadan eğitimin politikalarının değerlendirilmesi eksik kalacaktır. Banka sahiplerinin sürekli büyüdüğü ve aynı zamanda yoksul ve yoksun insan sayısının da sürekli arttığı bir ortamda okullarımızda ve üniversitelerimizde kimlerin eliyle nasıl bir gelecek tasarlandığını görmemiz gerekir” dedi.

İmdat Şahin